• Thu 21 Nov 2019 16:47
    1138 visningar
    6 svar
    6
    1138

    Vilket mobilskal är bäst?

    Köpte själv ny mobil nyligen, en iPhone XR och skaffade då ett fint plånboksfodral i skinn från Dbramante: www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skal-och-fodral/LYXEGT000912/dbramante-lynge-iphone-xr-fodral-brun

    Tycker det är viktigt med ett fodral som skyddar runtom och därför blev det ett plånboksfodral. Sen kan man också ta loss det inre skalet med luren i om man känner för det. Sitter med magnet.

    Dessutom ser fodralet riktigt bra ut och det är ju ingen nackdel precis.

  • Sat 23 Nov 2019 00:10
    #6
    cosinus skrev 2019-11-22 15:26:51 följande:

    Jag är ju fånigt förtjust i såna här mjuka silikonskydd.

    Nackdelen är såklart att den inte skyddar skärmen från repor och att man inte kan ha några kort i fodralet men skyddet mot klantigheter tycker jag är fantastiskt bra. Tappat mina telefoner på klinker, asfalt, ja överallt och den verkar överelva allt även om den landar upp och ner.

    Funderat på såna där plånboksskal men drar mig för att byta då mina befintliga skal bevisligen får telefonen att hålla för allt elände jag utsätter den för.


    Fast om nåt träffar mitt på skärmen typ det ligger en sten där den åker i backen eller nåt faller ner på den så hjälper ju tyvärr inte silikonskalet. Inte heller skyddar det mot att skärmen repas när den ligger i fickan eller handväskan. Så hur bra skydd ditt silikonskal än ger kommer du inte ifrån att du får ett mer heltäckande skydd med plånboksfodralet.
Svar på tråden Vilket mobilskal är bäst?