• Anonym (Ava)

    Min kille vänstrar känner sej som en idiot

    Fjäril kär skrev 2019-12-15 11:51:40 följande:
    Det blir ännu svårare av att inte släppa taget. Det blir ännu mera krångligt och ännu mer dåligt samvete för dig.

    Snart sitter du där hjärntvättad och undrar om det faktiskt inte var så farligt och att du var dum som ställde till det..

    Glöm inte att han kan göra exakt vad han vill med andra tjejer samtidigt som han bedyrar sin kärlek till dig... Du vet faktiskt inte...
    Den risken, att ens partner kan göra exakt vad han vill med andra tjejer, gäller ju för alla partner.  Det är ju ingen garanti att det inte händer med en ny.  

    Jag tror inte det är så stor risk att jag blir hjärntvättad. Jag köper inte allt han säger. Om, vilket i dagsläget är mycket tveksamt, jag ger honom en ny chans gör jag det för att jag vill,  inte för att han vill. För att det ska kunna ske måste jag kunna lita på honom till 110%. Hur det ska kunna ske vet jag inte men vi får se. Det kommer inte att funka om jag ska känna mej tvingad att kolla igenom hans telefon eller om han ska behöva redovisa varje steg han tar för mej. 
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Matilda) skrev 2019-12-15 16:42:01 följande:
    Varför ska du gå på ett sånt samtal hos en psykolog? Slut betyder slut.

    Ha ingen kontakt alls på tre månader så dina egna tankar och känslor får vara ifred utan hans påverkan.

    Eftersom du fortfarande har känslor för honom är du mer påverkad än du vill inse av hans ord.

    Just nu känns det mer som att ni har en paus och inte alls gjort slut. Du måste bestämma dig för hur du vill ha det. Och det måste du göra helt utan hans inblandning och telefonsamtal.
    Vet faktiskt inte hur jag kommer in i samtalet med psykologen. Låter lite skumt faktiskt.

    Varför måste jag bestämma mej hur jag vill ha det? Just nu vill jag inte träffa honom på några månader. Vad som händer sen vet jag inte än och tänker inte ta beslut om heller. Finns det en rimlig förklaring till varför han gjorde det han gjorde så kanske det finns en chans att gå vidare. Inte för att jag vet vad den rimliga förklaringen skulle vara i dagsläget men...  Är det en engångsföreteelse som aldrig kommer att hända igen så vet jag inte. 
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Matilda) skrev 2019-12-15 19:51:18 följande:
    Därför att du agerade på det du hittade och bestämde dig för att göra slut. Men efter några dagar har du åter daglig kontakt med honom, funderar på att gå med på psykologträffen och börjar undra om det faktiskt inte var så himla farligt ändå och nånstans börjar köpa hans försvarstal..

    Då tycker jag att du behöver bestämma dig för hur du vill ha det. Har du gjort slut eller inte?

    En engångsföreteelse är det knappast eftersom han uppenbarligen har gjort detta under lång tid och dessutom med många olika tjejer och definitivt fortsatt göra det om inte du kommit på honom. Det kallar i alla fall inte jag för engångsföreteelse.

    Ja människor kan ändras men inte på några veckor. Har han ett sexmissbruk av något slag får ni båda två räkna med väldigt lång och svår tid innan han kan anses ha brutit mönstret och missbruket. Och du får under inga omständigheter falla dit på medberoende!
    Du har missförstått. Jag köper inte hans försvarstal och ditt påstående att jag börja tycka att det inte är så himla farligt stämmer inte heller. Jag tycker det är en jäkla stor sak. Det som ändå är lite förmildrande är att han försöker komma till rätt med det och att han inte har haft sex med någon annan.

    Han kör inte med något försvarstal alls. Han  tar på sej att han betett sej som en skitstövel. Hade han inte gjort det hade jag inte ens pratat med honom. Och det där med att jag så småningom ska följa med till psykologen. Det är inget bestämt än. Kanske gör jag det för att höra psykologens sida av saken. Jag förutsätter att hen är objektiv. Går jag dit gör jag det för att få lite fakta på fötterna t ex finns det möjlighet att det inte händer igen och hur stor är återfallsrisken i samma beteende. Sånt kan ju inte exet svara på. 

    Om jag ta tillbaka honom. Tveksamt.
  • Anonym (Ava)
    Acca skrev 2019-12-16 09:36:54 följande:

    Ledsen att säga det. Men risken att han varit även fysiskt otrogen är ju ganska stor. Finns väl även en risk att han ligger med andra i detta nu. Eller så är jakten på dig tillräckligt spännande just nu. Det enda du med säkerhet vet är att du inte kan lita på att han är dig trogen.

    Apropå det du skrev om psykologen, hon/han kommer aldrig kunna ge dig någon storlek på återfallsrisken för just honom tyvärr. Men nästan alltid så upprepas någon form av otrohet, iaf inom samma förhållande.


    Jag har ju läst alla konversationer och det finns inget som pekar på att han träffat någon irl, man jag vet ju inte säkert. Det jag har sett så har han förhalat att träffas. När det kommit på tal har han skyllt på en släktings död, sina barns behov eller att han varit sjuk. Inget av svepskälen har varit sant. Släktingen t ex dog för 15 år sedan och sjuk har han inte heller varit. Så kanske är det som han säger att han aldrig tänkte.

    Psykologen kommer aldrig kunna säga om han håller sin gylf stängd eller inte. Det fattar jag såklart. Jag tänker att jag kanske kan få lite svar på om det överhuvudtaget går att sluta med sånt här och varför han gjort det. Jag kan ju såklart googla själv... Jag vet ju som sagt inte än om jag tänker göra det. Förslaget att blanda in mej känns rätt skumt.
  • Anonym (Ava)
    molly50 skrev 2019-12-16 09:23:15 följande:

    Hur vet du att han inte har haft sex med någon annan?

    För att han säger det?

    Jag skulle inte lita på hans ord när han suttit och planerat träffar med andra tjejer bakom din rygg.

    Om du inte kommit på honom så hade han kanske träffat någon av dem och haft sex?

    Eller i varje fall fortsatt ha kontakt med dem.

    Om han kände att han behövde uppmärksamhet så är det ju dig han borde ha gått till eller skickat sådana meddelanden till.


    Jag kan ju såklart inte veta om han haft sex med någon annan. Det kan ju egentligen ingen veta om ens partner haft om man ska vara lite krass. Jag har ju läst alla hans konversationer och där har det bara handlat om att dom ska träffas. Varje gång är det han som har haft haft ursäkter att skjuta på det. Sen om han dragit över någon annan?

    Jag har ingen aning om det han säger är sant eller inte. Just nu litar jag inte direkt på honom. Han säger att han varit ledsen och mått dåligt. Orsaken är att vi inte än på några år kan flytta ihop. Det är jag som backat där. Jag vill vänta tills min yngsta slutat gymnasiet vilket är om 2,5 år. Han har friat men även där har jag backat. Han tycker vi ska gifta oss nu, jag vill inte vara gift och särbo. Han säger att han tvivlat på att jag menat allvar. Han säger att hans sätt att få bekräftelse alltid varit genom det motsatta könet och nu gjorde han som han brukar för att få veta om han duger. Han har kännt som han inte dugt åt mej....

    Jag vet inte om jag köper det här, men samtidigt vet jag att det finns människor som gör just så här för att få bekräftelse. Hade jag kännt honom någon månad bara hade jag inte ens funderat på att ge det ett försök. Med den här mannen har det stämt med till 110%. Vi tycker och tänker samma, har fruktansvärt roligt tillsammans. Hans barn och jag klickar och det viktigaste av allt. Han är otroligt fin med mina barn och dom avgudar honom. Tänk om det är som han säger. Tänk om han kan bryta beteendet och det aldrig händer igen.Han säger att han vet att han gjort fel och är uppriktigt ledsen över det. Tänk om det stämmer och jag dumpar honom? Han försöker ju inte skylla ifrån sej eller förminska det han gjort och han har ju faktiskt sökt proffesionellt hjälp. Tankarna snurrar. Jag vet ju att alla kan göra misstag och egentligen förtjänar en andra chans, men jag vet inte om jag tänker ge honom det.,
  • Anonym (Ava)
    molly50 skrev 2019-12-16 09:23:15 följande:

    Hur vet du att han inte har haft sex med någon annan?

    För att han säger det?

    Jag skulle inte lita på hans ord när han suttit och planerat träffar med andra tjejer bakom din rygg.

    Om du inte kommit på honom så hade han kanske träffat någon av dem och haft sex?

    Eller i varje fall fortsatt ha kontakt med dem.

    Om han kände att han behövde uppmärksamhet så är det ju dig han borde ha gått till eller skickat sådana meddelanden till.


    Jag kan ju såklart inte veta om han haft sex med någon annan. Det kan ju egentligen ingen veta om ens partner haft om man ska vara lite krass. Jag har ju läst alla hans konversationer och där har det bara handlat om att dom ska träffas. Varje gång är det han som har haft haft ursäkter att skjuta på det. Sen om han dragit över någon annan?

    Jag har ingen aning om det han säger är sant eller inte. Just nu litar jag inte direkt på honom. Han säger att han varit ledsen och mått dåligt. Orsaken är att vi inte än på några år kan flytta ihop. Det är jag som backat där. Jag vill vänta tills min yngsta slutat gymnasiet vilket är om 2,5 år. Han har friat men även där har jag backat. Han tycker vi ska gifta oss nu, jag vill inte vara gift och särbo. Han säger att han tvivlat på att jag menat allvar. Han säger att hans sätt att få bekräftelse alltid varit genom det motsatta könet och nu gjorde han som han brukar för att få veta om han duger. Han har kännt som han inte dugt åt mej....

    Jag vet inte om jag köper det här, men samtidigt vet jag att det finns människor som gör just så här för att få bekräftelse. Hade jag kännt honom någon månad bara hade jag inte ens funderat på att ge det ett försök. Med den här mannen har det stämt med till 110%. Vi tycker och tänker samma, har fruktansvärt roligt tillsammans. Hans barn och jag klickar och det viktigaste av allt. Han är otroligt fin med mina barn och dom avgudar honom. Tänk om det är som han säger. Tänk om han kan bryta beteendet och det aldrig händer igen.Han säger att han vet att han gjort fel och är uppriktigt ledsen över det. Tänk om det stämmer och jag dumpar honom? Han försöker ju inte skylla ifrån sej eller förminska det han gjort och han har ju faktiskt sökt proffesionellt hjälp. Tankarna snurrar. Jag vet ju att alla kan göra misstag och egentligen förtjänar en andra chans, men jag vet inte om jag tänker ge honom det.,
  • Anonym (Ava)
    molly50 skrev 2019-12-18 08:32:12 följande:
    Nej,så är det ju.
    Men han har ju redan gått över gränsen för vad du tycker är ok.i ditt fall.
    Och frågan är ju om han kommer att göra om det eller inte.
    Om han känt sig ledsen och undrat om han duger åt dig så borde han ha pratat med dig om det istället för att söka bekräftelse på annat håll.
    Att han nu,helt plötsligt,kommer på att söka psykologhjälp verkar ju också lite märkligt.
    Det borde han ha gjort redan när han började känna sig ledsen och undrat om han duger till.
    Sen är ju också frågan om du kommer att känna tillit till honom igen.
    Att bryta ett sånt här beteende kan ta lång tid.
    Och du kanske ska fråga dig själv om du kommer att klara det.
    Njae, han är inte typen som frivilligt skulle gå till en psykolog. Det är inte hans förstaval om det krisar och inget han skulle göra frivilligt. Enda anledningen till att han gick dit är för att visa mej att han menar allvar. Nu när han varit där några gånger tycker han till sin egen förvåning att det är rätt bra.

    Han försökte prata med mej. Många gånger. Jag har nog inte tagit det han sagt riktigt på allvar. Han har många gånger sagt att han mår dåligt över att vi inte kan flytta ihop och bo i hop. Han har till och med varit beredd på att lägga ner sin firma och flytta till mej. Jag har väl tyvärr viftat bort det och varit lite mer typen som sagt åt honom att skärpa till sej och sen inte pratat om det. Mest för att jag inte varit redo att flytta ihop. Inte för att han inte är bra nog utan för att jag blev psykiskt misshandlad  av min exman. Jag behöver tiden att hitta mej själv och läka först. Han säger att han inte är säker på mej och att  det ibland känns som jag leker katt och råtta med honom. Det ligger kanske lite i det. Jag vill ju ha honom och jag vill ju dela min framtid med honom. Eller ville. Jag vet inte längre. 
  • Anonym (Ava)
    Anonym (K) skrev 2019-12-18 01:35:39 följande:

    Jag har en annan åsikt. Jag tycker du ska gå till psykologen och få hennes åsikt. Alla här som säger tvärtom är inte med om detta, det är ditt liv. Han gjorde förstås fel, men han hade inte sex med någon annan - hade troligen inte vågat det heller. Han tog direkt på sig att försöka ta reda på varför han gjorde så. Såklart finns det risker med att ge honom en ny chans, men nog är det bättre än att undra om du gjorde rätt.

    Ge honom en chans att bevisa sin kärlek och att han menar allvar. Han kommer få kämpa extra framöver för att vinna tillbaka ditt förtroende. Kanske kände han sig uppriktigt ledsen över att ni setts så lite men var oförmögen att kommunicera det till dig. Istället fick han utlopp för detta på det här sättet. Nej, jag ursäktar honom inte. Tror bara att det var en dum grej som var hans tidsfördriv. Tror dock du gör rätt i att inte träffa honom på ett tag. Önskar dig allt gott!


    Det är lite så som du beskriver det som jag tror det är. Jag tror  inte han hade tagit steget att vara otrogen. Hon den andra försökte få till en träff med honom flera gånger men han hittade på ursäkter som inte var sanna.
    han hade många chanser men gjorde aldrig något. 

    Jag tycker fortfarande det är skumt att träffa psykologen. Jag har inte bestämt mej än hur jag ska göra. 
  • Anonym (Ava)
    molly50 skrev 2019-12-21 12:21:27 följande:

    Jag förstår att du inte känner dig redo för att flytta ihop efter det du gått igenom.

    Men vet han om det? Har du berättat det för honom?

    I så fall borde han kanske ha tagit det lite lugnt och väntat in dig.

    Om han upplevde att du inte lyssnade på honom när han försökte prata så kunde han t ex ha skrivit ett brev istället så du fått läsa in lugn och ro.

    Att han mådde dåligt är ju ingen ursäkt för att göra det han gjorde.


    Jag har väl lyssnat på honom men jag är inte förhandlingsbar när det gäller att flytta i hop. Jag är fullt på det klara med vad han vill, men jag har inte kunnat ge honom mer än att han om han vill ha mej får han vänta. Han vet spelreglerna. Det är nog mer jag som inte velat ta till mej hur han har mått av det här. Jag har väl tänkt att vi två är ju i samma situation. Båda har tonårsbarn som än några år behöver sina föräldrar. Flyttar han hit så mister ju hans barn sin pappa i veckorna och vice versa. Vi har pratat om det massor, men jag kanske är mer realist här. Barnen går först. Sen är ju den biten lättare för mej eftersom jag inte vill än.

    Han vet inte detaljer om mitt ex. Inget jag vill berätta om heller. Han vet att han inte behandlade mej väl. Mer än då vill jag inte berätta.
  • Anonym (Ava)
    molly50 skrev 2019-12-22 18:01:54 följande:

    Nu vet jag inte hur långt ifrån varandra ni bor. Men tänker om barnen kanske kan pendla även i veckorna?

    Ok. Jag förstår det.


    Vi bor 20 mil ifrån varandra så pendla går inte.
  • Anonym (Ava)

    Så här har det gått. Han är ångerfull och hävdar att han aldrig tänkte träffa någon annan. Dom var tidsfördriv när inte jag var där. Jag tror han talar sanning där faktiskt. Allt tyder på det då han haft många tillfällen till träffar men varit den som backat och hittat på dåliga ursäkter.

    Fast jag struntar i vilket. Jag kommer aldrig kunna lite på honom igen. Om vi skulle fortsatt tillsammans hade jag gått runt och varit misstänksam. Jag vill inte vara en sån person och jag vill definitivt inte vara en person som blir bedragen. Kan man ha sexuella kontakter via sms när man är förlovad och planerar giftermål gissar jag att steget inte är långt för att ha det irl heller. 

    Förhållandet är över, förlovningen bruten. Han sms:ar fortfarande men jag svarar inte längre. Hans barn håller fortfarande kontakten med mej. Dom saknar mej och är rätt ledsna. Känns lite hårt att bryta med dom rakt av. Kanske om dom fortfarande saknar mej att jag bjuder hit dom i sommar, utan sin pappa såklart. Dom säger att som vill det. Dom är tillräckligt stora för att kunna ta tåget hit själv och jag kan ordna det med deras mamma utan pappans inblandning. Jag gissar att dom om några månader glömt mej och inte är så intresserade av det längre tills dess håller jag det öppet och låter dom känna sej välkomna när och om dom vill.

  • Anonym (Ava)

    Dom är 16 så dom fixar att ta tåget hit själva eller att jag kommer och hämtar dom.  Mamman och jag har träffats vid några tillfällen så jag kan ta det med henne om det blir aktuellt. 

  • Anonym (Ava)
    Anonym (nej) skrev 2020-01-10 16:01:25 följande:
    Då är de oxå mogna nog att förstå varför du gjorde slut så de lättare kan förstå din inställning till pappan.
    Den delen lämnar jag barnen utanför. Jag har ingen lust att prata skit om deras pappa. Frågar dom så säger jag bara att han blev kär i någon annan också. Det känns som det räcker. 
  • Anonym (Ava)
    fröken88 skrev 2020-01-10 16:39:39 följande:
    Bra jobbat TS! Tufft, men jag tror att du har fattat rätt beslut! 

    För mej är det rätt. Jag kan inte leva med någon jag inte litar på. Efter att ha velat lite så vet jag att jag inte vill ha honom. Jag har ingen som helst lust att leva med någon där jag alltid undrar om det finns någon annan. 
  • Anonym (Ava)
    Anonym (nej) skrev 2020-01-10 17:56:21 följande:

    Fast du pratar ju inte skit, du säger i så fall sanningen, och hur vet du att han inte pratar skit om dig och lägger skulden på dig?

    Jag säger inte att du ska truga på dem sanningen bara för att, men om frågan dyker upp tycker jag man ska vara ärlig för du har inget att tjäna på att släta över hans misstag. Och att ljuga för barnen för att rädda hans anseende känns inte heller rätt.


    Pratar han skit om mej till sina barn så bryr jag mej inte om det. Jag tänker inte ge min snaskiga version. Det värsta som kan hända är att dom börjar tycka synd om sin pappa och inte vill träffa mej mer, men rent krasst lär det bli så ändå så småningom. Att barnen och jag inte träffas alltså. Hur många barn håller kontakt med sin pappas ex dom dom inte ens bott i hop med? Jag räknar helt krasst med att relationen mellan mej och hans barn kommer dö ut ändå.

    Dom säger nu att dom vill komma hit på sommarlovet en vecka. Det får dom gärna för det är fina barn som jag tycker om och så länge dom vill hålla kontakten är min famn öppen för dom. Diskutera varför det blev som det blev mellan deras pappa och mej är inget jag tänker göra med dom. Från mej kommer dom endast få höra att er pappa var kär i en annan samtidigt och att jag inte kan vara tillsammans med någon som har två. Det räcker så. Allt annat överlåter jag till exet att förklara. Om det sen blir en version vinklad till hans fördel. Spelar mej ingen roll. Hans barn kommer aldrig användas som slagträn mellan oss av mej.
  • Anonym (Ava)
    Butterfly83 skrev 2020-01-10 15:51:45 följande:

    Jag har passivt följt tråden för det här är saker som jag själv råkat ut för och jag är verkligen ledsen att höra hur det hela slutade. Trots det förstår jag otroligt bra att du inte tycker du kan lita på någon som tycker det där är okej att göra bara för tidsfördrivets skull. Det är att leka med elden och helt som du sa, om man kan göra så när man borde vara lycklig så finns det inga gränser hur långt det går den dagen ni har en svår period i ert förhållande. 

    Lycka till med allt  


    Tack.

    Det är klart att det är tufft när man ena stunden planerar att gifta sej och nästa kastas in en sån här sörja.

    Jag vacklade ett tag, men nu ser jag hur sjukt det han höll på med är. Om han kan hålla på så här nu när vi fortfarande var jättekära i varandra och inte hade något gnissel, kan man ju bara gissa vad som händer när dipparna hade kommit. Det kommer bli bra. Hellre ensam än med puckon.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (nej) skrev 2020-01-11 01:41:36 följande:

    Återigen, att säga sanningen OM de frågar är INTE att använda barnen som slagträn. Om de frågar är för att de vill veta sanningen, inte för att matas med lögner.

    Men det är såklart ditt val. Jag håller bara inte med om att säga sanningen till någon som frågar är detsamma som att göra dem illa och att mata dem med lögner är detsamma som att vilja dem väl. Ingen uppskattar at bli ljugen i ansiktet, inte ens barn.


    Jag tänker inte mala dom fulla med lögner. Det jag berättar är ju sanningen. Inget annat. Frågar dom hur jag fick reda på det så kommer jag självklart säga att jag att det kom ett sms när jag hämtade deras pappas som som avslöjade allt och att deras pappa erkände när jag konfronterade honom. Det var exakt så det var. Varför skulle jag berätta mer detaljer för barnen tycker du? Dom har ingen vinning av att få mer information av mej. På andra frågor svarar jag självklart, men jag tror dom nöjer sej så.
  • Anonym (Ava)
    molly50 skrev 2020-01-11 15:44:55 följande:
    Bra! Jag tror att du har tagit rätt beslut. För din egen skull.
    Du förtjänar bättre än så.
    Tack. Jo jag tog rätt beslut. Vill inte ha en man som jag inte kan lita på. Även om han aldrig kommer att göra om det så kommer jag vara misstänksam. Sånt för hållande vill jag inte ha. 

    Så jag går vidare. Ensam och ännu lite mer tilltufsad.
Svar på tråden Min kille vänstrar känner sej som en idiot