Inlägg från: Anonym (Manolo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Manolo)

Sömntabletter

Jag tar Imovane innan jag lägger mej. Då sover jag normalt 6-7 timmar utan drömmar. Om jag inte tar det så ligger jag i halvdvala hela natten och huvudet går på helvarv. Hjärnan vilar inte utan försöker lösa världsproblem och annat elände.

Ärligt talat så skiter jag i om det är beroendeframkallande. Jag har haft sömnproblem så länge jag kan minnas. Går på ADHD-utredning nu. Min enda oro är att tabletterna ska ta slut innan jag får nya.

Den enda biverkningen jag kan komma på är att minnet påverkas. Det är som om medicinen raderar det som hänt dagen innan. Läser jag en bok i sängen så får jag börja om på samma kapitel varje gång.

• Anonym (Manolo)
    Cheescake skrev 2019-11-24 12:55:51 följande:
    Hinna ta slut? Du måste själv i godt tid ta kontakt med din läkare för att få förnyat recept. Inte vänta tills du har sista tabletten av sista uttaget på receptet.

Om du har mer en vad läkemedelsordinationen säger och påstå sätt får slut på tabletter så får du antingen ve läkaren om att höja dosen eller helt enkelt sluta med det.
    Läkaren vill att jag tar Imovane ibland, vid behov. Jag vill ta det varje kväll. Vi är inte riktigt överens där.
Svar på tråden Sömntabletter