Inlägg från: CitronTulo |Visa alla inlägg
  • CitronTulo

    P-plats

    Är det samma hyresvärd för lgh och p-platsen? Och hyr i så fall hyresvärden ut p-platser till personer som inte även hyr en lgh av dem?

  • CitronTulo
    Plisa skrev 2019-11-22 19:30:44 följande:
    Det är samma hyresvärd.

    Om ingen hyresgäst alls hos bolaget väljer att skriva hyresavtal på bilplatsen kan intressenter som inte är bolagets hyresgäster möjlighet att teckna hyresavtal.
    Då hade jag tagit kontakt med hyresvärden och förklarat läget så får de avgöra om han får ha kvar p-platsen (men undrar ju vad han ska med en p-plats till och betala för den om han inte längre bor där..), eller om den kan skrivas över på dig!

  • CitronTulo
    Plisa skrev 2019-11-22 20:00:08 följande:
    Tyvärr så har dom stängt, annars hade jag ringt och hört. Öppnar på måndag igen.

    Ser att jag varit lite otydlig. Vi båda bor kvar, jag ska flytta inom en snar framtid. Jag har en bil, han har ingen. Han vill nu mota bort mig genom att ringa väktare och anser sig ha full rätt att gör det i och med att hans namn står på kontraktet.
    Okej!
    Har svårt att se vad en väktare skulle kunna göra åt situationen? Hur tänker han där? Oerhört barnsligt av honom oavsett.. Separationer lockar verkligen fram dåliga sidor hos folk ibland!
Svar på tråden P-plats