Sambeskattning sjukdom
Öh? Min sambo jobbade innan studierna och hade fått ut runt 16-17k i mån om hon blivit sjuk då. Hade varit en helt enorm skillnad för oss som hade möjliggjort ett drägligt liv.
Öh? Min sambo jobbade innan studierna och hade fått ut runt 16-17k i mån om hon blivit sjuk då. Hade varit en helt enorm skillnad för oss som hade möjliggjort ett drägligt liv.
Eftersom hon inte är en latmask jobbade hon hela tiden efter studierna. Dock inte med samma inkolstnivå givetvis. När hon hastigt insjuknade och hamnade några veckor på intenssiv vård med risk för sitt liv så var det intr direkt prio för mig att rulla sjuksängen till Försäkringskassan.
Eftersom hon är en kämpe ville hon fortsätta jobba och plugga så mycket det gick, dock blev jobbandet mindre och mindre succesivt varför det till slut inte fanns så mycket kvar att skydda.
Men du har rätt, det hade varit bättre att hon bara skyddade sin SGI innan studierna och drack kaffe all den tid hon nu jobbade alternativt jobbade svart. Att vars så produktiv man kan är sannerligen inget som premieras..
Det har att göra med att hon också jobbade så mycket stundtals under sina studier att hon inte var berättigad CSN, detta var inga som helst problem innan hon blev sjuk. Dock ska nämnas att vi inte var stenhårda med att lösa alla detaljer eftersom detta inte fanns i våra vildaste fantasier, hennes jobb är helt fritt och hon drog frivilligt ned på detta successivt då hob kände att hon behövde dra ner på tempot, men en regelrätt sjukskriving gjordes ej.