Sambeskattning sjukdom
Jag förstår din frustration. Jag brukar tänka på det att jag och min sambo har det bra som har ungefär samma löner och att det gynnar oss skattemässigt.
Jag vet att du inte sett det som någon lösning att flytta längre bort men vill ändå tipsa dig om det.
I centrala Knivsta kan du bo på gångavstånd till stationen och 30 minuter till centralen. Just nu finns det nyproducerade br-radhus för dryga 3 miljoner på hemnet där tex.
Eller nära roslagsbanans station kragstalund i vallentuna finns det också en massa radhus till bra priser (kanske inte på hemnet just nu, men de fonns där). 25 minuter in till tekniska + att det ska bli förlängning till odenplan och centralen (tar ett tag, men ni är ju inga nog att kunna dra nytta av det så småningom).
Eller bara en större lägenhet typ i Sundbyberg, man måste inte bo innanför tullarna för att man växt upp där. Det är fullkomligt normalt att flytta bort en bit och runt en halvtimme bort med kollektivtrafik är verkligen inte långt varken för jobbpendling eller ens sociala liv pch nätverk.