Inlägg från: Anonym (Ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej)

Sambeskattning sjukdom

Om jag på ett år lyckades spara över 100?000 (vilket inte är mkt om man ska köpa boende visserligen), på en lön av 22000kr/ månaden FÖRE skatt och fortfarande lyckades betala för mitt boende, mat, pendlingskort och faktiskt en del nöjen när jag var själv så ser jag inte riktigt problemet i att ni inte skulle kunna sparat ihop en handpenning på några år oavsett om bara du jobbar.

Det är tufft att vara sjuk i dagens samhälle när man inte får ersättning från försäkringskassan men sambeskattning skulle vara ett problem för betydligt fler än det skulle hjälpa.

• Anonym (Ej)

Om jag på ett år lyckades spara över 100?000 (vilket inte är mkt om man ska köpa boende visserligen), på en lön av 22000kr/ månaden FÖRE skatt och fortfarande lyckades betala för mitt boende, mat, pendlingskort och faktiskt en del nöjen när jag var själv så ser jag inte riktigt problemet i att ni inte skulle kunna sparat ihop en handpenning på några år oavsett om bara du jobbar.

Det är tufft att vara sjuk i dagens samhälle när man inte får ersättning från försäkringskassan men sambeskattning skulle vara ett problem för betydligt fler än det skulle hjälpa.

• Anonym (Ej)
    Anonym (Johan) skrev 2019-11-24 11:14:20 följande:
    Vad bra. Då hade du kunnat få betala mycket mer i skatt än andra som tjänar 22 000 kr. Du har ju haft så mycket över bevisligen. Ska du inte skicka lite av ditt överskott till regeringen? Finns säkert fler ministrar i Irak som behöver sjulpenning.

Du är väl för rolig Skrattande Om du tycker skatterna är så hemska i Sverige så går det fint att flytta, ingen tvingar dig att bo kvar. Jag kan tipsa om flera länder som är väldigt fina att bo i (har själv testat, därav mitt sparande för ett gäng år sedan). Däremot får du räkna med att lägga 14000kr eller mer i månaden på förskola sen isåfall.

Svar på tråden Sambeskattning sjukdom