Anonym (Johan) skrev 2019-11-29 21:16:07 följande:
Bara att fimpa den statliga skatten som man nu fimpar värnskatten så är det klart. Behövs NOLL byråkrati.
Jag är emot alla orättvisor, oavsett om de drabbar mig eller inte.
Exempelvis tycker jag det är förjävligt att föräldrar till tvillingar inte får samma antal föräldradagar som två barn födda med 10 månaders intervall. Även fast jag aldrig kommer drabbas av det.
Jag tycker att det är sjukt att ROT och RUT inte baseras på hushåll istället för individer. Om någon kan behöva MER rut och rot så är det ju ensamstående. Trots stt jag knappt själv använder dessa avdrag.
Jag tycker det är förjävligt att man inte får bestämma i sin egen familj över hur man vill ta ut sin föräldraledighet. DÄR är man helt plötsligt individer och inte ett hushåll längre. Jävligt godtyckligt och inkonsekvent.
För att lösa DITT problem, ja. Det är ju det som är min poäng. Ska man milimterkorrigera alla orättvisor blir det en jävla massa byråkrati och dessutom kommer många inte vara nöjda eftersom de har en annan bild av vad rättvisa betyder.
Jag är också emot orättvisor men jag accepterar att de finns och att vi inte kan göra något åt alla. Var och en måste leva utifrån sina förutsättningar. Dina förutsättningar är BRA, vilket är varför du inte får någon sympati för den orättvisa du vill jämna ut. Du vill dessutom lösa problemet genom att skapa orättvisa på andra håll.