Sambeskattning sjukdom
Acceptera det, och gör det bästa av det istället. (Som i att reda ut din sambos situation med FK)
Du kommer inte kunna ändra beskattning för ett helt land -speciellt inte genom debatter (...) på Familjeliv -men du kan göra det bästa av det befintliga system som finns vid sjukdom. Lägg energin på att hjälpa din fru få rätt hjälp för arbetsträning/ersättning eller vad som nu bedöms vara aktuellt.
Men VAD pratar du om nu?
Jag vill ha konsekvens. OM hennes sjukdomstillstånd ska bedömas utifrån att hon är del i ett förhållande så bör även hennes (och min) skatt göra det. OM hennes sjukdomstillstånd bedömdes utifrån hennes ekonomi som individ (inte som del av ett par) hade jag varit fine med individuell.beskattning.
Att det är orimligt att vi bedöms som indivder och ett par samtidigt beroende på när det passar staten. Staten vill tex slippa betala bostadsbidrag. Därför får hon inget sånt pga vår GEMENSAMMA inkomst. Staten vill ha in så mycket skatt som möjligt. Därför tar skattesatserna INTE hänsyn till vår GEMENSAMMA inkomst.