Sambeskattning sjukdom
Du svarade inte och räknar upp bidrag som inte är relevanta för att...?
Du svarade inte och räknar upp bidrag som inte är relevanta för att...?
Du har inte tänkt på att de extra skatterna kompenseras av de lägre utgifterna? Ni betalar mindre i utgifter än en ensamstående med samma förutsättnnigar gör, så att säga per person.
För du måste titta på en av de varsta versionerna och desssutom killgissa, eller hur?
Vidga vyerna lite. Stockholm är större än innerstan och Åkersberga.
Jag förstår inte riktigt hur den situationen inte skulle vara SGI-skyddande? Hon hade studier och jobb som hon var sjukanmäld från om jag förstår dig rätt, om man har sysselsättning på heltid, alternativt är sjukskriven i motsvarande omfattning är ens SGI skyddad.
Det enda jag känner att jag vill bemöta här är att du förväntas göra samma jobb på färre dagar. DET är inte statens eller någon annans problem. Det är din arbetsgivares ansvar. Jag förstår att DIN situation är jättetuff, jag förstår det! Min mamma sov bort vår barndom pga hon led av icke diagnostiserad sköldkörtelsjukdom. Sånt som i dag behandlats m levaxin och som hade gett henne och oss alla ett liv. Men sambeskattning för makar kan jag inte vara för, den frågan är större än så. På samma vis som att jag måste hejda mig och inte gapa efter penicillin när mina små har ont i öronen eftersom antibiotikaresistens är negativt. Eller att vi i Sverige sopsorterar och klimatkompenserar in absurdum när många andra länder bara garvar...
Det finns en större bild.
Nejdå. Stockholm fortsätter en bar bit söder om Vasastan också.
Du kan till och med få en friliggande villa om du vill.
Det par där båda jobbar då, men en endast lyckas få jobb med låg lön. Ska de betala mer i skatt tillsammans än ett par, med samma totallön, där den ene är sjuk?
Ska det gälla gifta, sambos, personer i samma hushåll,...?
Okej. Med en så hög hyra behöver ni vara lite försiktiga med övriga utgifter för att lyckas spara så mycket som 10 000 i månaden. Men det är fullt möjligt. Många familjer klarar sig på betydligt mindre.