• Mon 25 Nov 2019 12:20
    1412 visningar
    15 svar
    15
    1412

    Hur länge blöder man efter MF? :(

    Den 14/11 fick vi veta att vi drabbats av ett MA. skulle varit i V.8 men fostret dog redan i V.5-6 :(

    fick den där första tabletten dagen efter på sjukhuset och sedan 6 cytotec med hem.

    började redan blöda som en mens ungefär på lördags EM. alltså innan cytotec behandlingen. på söndag EM efter alla cytotec började helvetet med sammandragningar och ännu mer blödningar med klumpar, bland annat en riktigt stor klump vad jag antar var fosterhinnan.

    blödde kraftigt hela söndagen och en bit in på måndag.

    Nu har jag blödit i snart 10 dar. dock sparsamt och utan klumpar och smärtor, men det slutar ju typ inte... dock kommer det mesta när jag går på toa och torkar mig, inte mycket kommer i trosskyddet...

    hur länge ska man behöva blöda och bli påmind om det som hänt vid varje toabesök?! :(

  • Svar på tråden Hur länge blöder man efter MF? :(
  • Mon 25 Nov 2019 14:20
    #2
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-25 13:04:23 följande:

    Beklagar ditt missfall :(

    Jag hade likadant, hade ett ma i v.9 men fostret hade dött i v.6.

    Jag blödde i ca 6 dagar efter själva missfallet kom ut. Jag behövde inte nå hjälp utan allt kom av sig själv

    Hoppas det slutar snart. Man kan nog blöda upp till några veckor tror jag, men förhoppningsvis så lägger det snart av


    Beklagar ditt ma med :(

    man känner sig lite udda då många slriver här på FL att dom blödit nån vecka bara knappt... sen att inget återbesök är planerat för min del känns olustigt och lite oroligt. tänker att det kanske finns rester kvar man inte vet om liksom :(

    står inte ut med tanken på att blöda fler veckor till och inte kunna hoppa på "bebis-verkstan" igen...
  • Mon 25 Nov 2019 14:47
    #4
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-25 14:36:18 följande:

    Går det inte att ringa gyn för att fråga om kontroll?

    Jag var på kontroll ca 10 dagar efter missfallet och då hade alla rester kommit ut. Läkaren såg även att jag snart skulle ha ägglossning men han sa att vi borde vänta en mens. Fanns det smårester kvar så skulle det följa med mensen ut.

    Nej jag hoppas du slipper. Missfall är ju inget man vill gå igenom och när man väl gör det vill man bara att det tar slut så det han återgå till det normala


    Jag tänkte gå på drop-in på gynakuten här på vårat sjukhus imorgon så dom får göra en kontroll. är allt ok så känner jag att jag kan slappna av mer.

    jag hade ett X i mars i år i samma vecka och då blödde jag inte alls lika mycket plus att kroppen stötte bort det själv utan tabletter, så därför känns detta lite olustigt.
  • Mon 25 Nov 2019 15:42
    #6
    Anonym (4) skrev 2019-11-25 15:16:05 följande:

    Beklagar! Jag blödde 2,5 vecka efter MA och Cytotecbehandling v.11. Vid MA v.6-7 med två blödde jag 4 veckor. Vid MA v.14 7 veckor! Då fick jag piller som stoppade blödningen. Så 10 dagar är helt normalt.


    Okej. När kan man börja räkna det som "onormalt"? när jag fick tabletterna av BM sa hon att blödning kan pågå ca 7-14 dagar. Sen läser jag här på FL om kvinnor som fått brunaktiga flytningar efter bara nån veckas blödning medans jag fortfarande har rött färskt blod på pappret. Som sagt, det mesta av blodet kommer när jag går på toa och även när jag torkar mig, annars knappt något i trosskyddet så är nog därför jag känner hopp om att det slutar blöda hela tiden, fast sen torkaär jag mig och upptäcker så inte är fallet :(

    usch, att lite blod kan göra en så nere och känna sådan frustration
  • Mon 25 Nov 2019 16:07
    #8
    Anonym (4) skrev 2019-11-25 15:51:56 följande:

    Jag minns inte exakt hur jag blödde alla m.f- rött, mängd, brunt osv- men mindre och mindre alla gånger i alla fall utom just det sista missfallet. Då räknades det ju definitivt som för länge när jag blött i 7 veckor. Men 2-3 veckor om man inte blöder hysteriskt mycket är inte alls ovanligt. Segt, trist och man blir less, men normalt ändå. Om man däremot börjar blöda jättemycket igen eller får ont eller feber ska man söka hjälp. En efterkontroll för att se att allt är ute borde du göra.


    Okej jag förstår. Ja en efterkontroll ska jag kräva imorgon så man inte går runt med rester och åker på en infektion eller kanske får göra ännu en behandling och blöda ännu längre. :(
  • Mon 25 Nov 2019 19:54
    #10
    Anonym (4) skrev 2019-11-25 18:05:34 följande:

    Gör så du och ta hand om dig.


    Tack snälla!
  • Thu 28 Nov 2019 22:22
    #13
    Anonym (Blödde länge) skrev 2019-11-28 17:13:53 följande:

    Jag missade att du fått en behandling med Cytotec. Det gör säkerligen så att det går mycket snabbare än mitt missfall som fick sköta sig naturligt. Men bli inte stressad över alla trådar som skriver att dom typ blött i 1 vecka.. Man blir sjukt nojig av det. Ring gyn. om det inte avtar istället och ta hand om dig! :D


    var på gyn idag och det var som jag trodde, hade en heldel rester kvar i livmodern så det blir skrapning nästa torsdag. Nervöst! :/
Svar på tråden Hur länge blöder man efter MF? :(