Personlighetsförändring när man få barn?
Hej allihopa!
Jag ska få mitt första barn i Juni i år. Har redan många vänner som rätt nyligen blivit föräldrar och jag tycker de har förändrats så himla mycket sedan det skedde!
Missförstå mig inte jag förstår att det är en stor förändring i livet att få barn, att man omprioriterar! Men när jag fikar med mina vänner som har små bebisar är det som att ALLT kretsar runt barnet, hur mycket den skiter, väger, jollrar, vilken barnvagn som är säkrast och vad det var för artiklar i senaste "Mama" el "VI föräldrar". Alla gamla intressen man hade gemensamt är som bortblåsta. Jag är lite rädd för det här! Min tanke är att min man och jag ska få ett barn in i Vårt liv, en gåva utan dess like, men barnet kommer till oss inte tvärtom, hänger ni med? Jag vill fortfarande bry mig om hur jag ser ut, se en bra film, prioritera god mat, resa, läsa böcker och tidningar som inte har med barn att göra, se dokumentärer och köpa onödigt dyra krämer, shoppa kläder inte bara till bebisen! Vad tycker ni själva,har ni förändrats mycket sedan ni fått barn??? Är barnet det ert liv kretsar runt eller kretsar du och barnet runt livet????