Inlägg från: Anonym (Eve) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eve)

Orsak till minskad lust hos kvinnor

Jag kan bara gå till mig själv som exempel: numera (efter fem års förhållande) initierar min man sex på tre olika vis. 1. Skickar sms: ligga ikväll? 2. Tar fram sin snopp och visar den hemma. Ibland slår han lite mot mitt ben med den och ler menande. Jag har många gånger förklarat att jag inte blir upphetsad av detta, tvärtom. 3. Tar mig på brösten eller snippan, kysser mig i nacken eller liknande. Alla tre sätten är väldigt självklara och förutsägbara, inte spännande på minsta sätt. Trots detta har vi ett bra sexliv och sex ett par gånger i veckan. Jag är inte heller så fantastisk på att förföra - jag gör ungefär som min man. Förutom det där med snoppen då. Det jag menar är att det ofta blir slentrian i sexlivet efter några år, och då får man båda två anstränga sig lite. Det är inte bara mannen som ska levla upp och anstränga sig.

• Anonym (Eve)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-11-27 15:55:56 följande:

Det låter som din man skulle behöva lite träning i romantik. Men - bortsett från att han slänger med snoppen - skulle det göra någon skillnad i längden om han varje gång försökte förföra dig men konstens alla medel? Problemet med slentrian är ju att det inte längre är nytt - och därmed inte lika spännande. Hur man anstränger sig blir det ju aldrig nytt igen?

En viss variation gör ju i alla fall att lågan hålls vid liv, för mig i alla fall. Någon skrev här att man inte ville äta sin favoriträtt en gång i veckan hela livet, jag kanske är tråkig men jag tycker att det låter ganska nice :) Tex om man har ramen med nudlar som favoriträtt, släng hit den i olika variationer en gång i veckan, det låter toppen!
Svar på tråden Orsak till minskad lust hos kvinnor