Inlägg från: Anonym (mannens bristande fokus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mannens bristande fokus)

Orsak till minskad lust hos kvinnor

Kvinnors lust är mycket mer mental och känslomässig. På det sättet passar män och kvinnor väldigt dåligt ihop sexuellt, eftersom män är mycket lata i detta avseende och inte behöver det på samma sätt. Mäns sexualitet är betydligt mer lättväckt av fysisk beröring eller en visuell stimulans, vilket inte gäller för kvinnor förutom då de är nyförälskade och lusten mer eller mindre styr sig själv.

Inedningsvis i detta skede överöser ofta männen (enda gången) kvinnorna med uppmärksamhet, lyhördhet, spännande sex, sexiga sms, överraskningar, presenter, kärleksfulla och upphetsande komplimanger. Allt det där som kvinnor älskar och tänder på. Särskilt  tänder kvinnor på att se lusten i mannens ögon och känslan att vara huvudrollen i hans liv och åtrå. Något män generellt helt missar att förmedla efter några månaders intensivt sexande och bondande. Det alutar helt försöka charma, vara sexiga och attraktiva och få kvinnan att kännas sig som en gudinna. Hon tas för given och kvinnan lessnar och måste söka denna känsla annorstädes. Jag skulle säga att känslan av bekräftelse är viktigast för en kvinna och att mannen verkar intresserad av henne, både hennes liv, tankar, känslor och kropp. De män som klarar av detta förlorar inte heller sin kvinna, men de är inte många.

Det du förslår är helt ointressant för kvinnor av just de skälen jag tog upp. Att ha tillfälligt sex med främmande killar ger inte kvinnor ett skit. De vill ha sex med en man som hon betyder något extra för och den man som är villig att älska henne och ta henne till himlen enkelt uttryckt. Faktiskt så banalt är det. Varken mer eller mindre.

Jag tror också att det är mycket roligare och mer njutningsfullt och intressant för en man att ha sex med en kvinna eftersom de generellt ger mer, och är mer intresserade av män än vad män är av kvinnor.

Män är ofta väldigt egoistiska och ospännande att ha sex med.INte sugna på att lära sig heller för då blir deras manlighet kränkt.

Anonym (Madde) skrev 2019-11-26 15:29:18 följande:
    Vilken bra förklaring.... har aldrig tänkt i dom banorna tidigare men allt stämmer in på hur jag fungerat i mina förhållande.

Nu vet jag vad jag ska leta efter för man nästa gång.

Tack !
    Mitt nöje! Solig

God fiskelycka!
    Anonym (L) skrev 2019-11-27 15:15:49 följande:

För mig blir det tråkigt efter ett tag, oavsett hur bra han är. Det blir vardag.

Instämmer. För hur gott det än är med favoriträtten, skulle man inte orka äta den varje dag, kanske inte ens en gång i månaden. Tricket är att längta och överraskningar.
    Anonym (Undrande) skrev 2019-11-27 15:51:19 följande:
    OK, men om vi tar din liknelse här så låter det som att du gärna vill prova andra rätter då och då. Jag gissar att du menar med samma partner (?) - men hur mycket kan man överraska i längden? Nya sexleksaker blir ju gammalt efter ett tag, överraskningar av annat än sexuell natur kan man förstås variera men förr eller senare kommer man inte kunna förnya sig hur mycket som helst. Så frågan blir till dig, precis som till L ovan, finns det någon lösning tycker du? Eller är alternativen bara antingen att acceptera ett trist sexliv, eller göra slut efter en viss tid?
    För min del slutar jag intressera mig för sex efter ett tag i samma relation eller nöjer mig med väldigt sällan. Efter ett antal år börjar jag drömma om andra och längta mig bort. Går aldrig att få tillbaks intresset för samma partner när det väl dött dessvärre. Öppna förhållanden  hade aldrig funkat för mig eftersom jag blir huvudstupaförälskad och då bara kan fokuserar på denna så inte rättvist mot partnern och hade inte velat vara med om det själv. Lika bra att gå separata vägar.
    Anonym (Undrande) skrev 2019-11-27 16:20:58 följande:
    Jag förstår. Men det låter ju väldigt jobbigt - i princip måste du separera med jämna mellanrum eller acceptera ett (nästan) dött sexliv. Nu vet jag inte om du är representativ för de flesta, men för dig i varje fall verkar ett långvarigt förhållande inte vara en fungerande modell?
    Nej det har aldrig fungerat. Tror inte heller jag är en jättesexuell människa förutom mentalt. Behöver inte sex speciellt ofta fysiskt, men tänker på det konstant!
Svar på tråden Orsak till minskad lust hos kvinnor