Elak svärmor
Det låter som att din man har en sjuk relation till sin mamma. De som man behöver ha överseende med är att det är svårt för honom själv att inse det. Svårt att se nyktra ögon på en relation när man är i den. En utomstående ser mer. Men om du säger något så är du inte helt utomstående så dig lyssnar han inte helt på. Fast det är sorgligt att han sagt att han hellre gör slut än slutar berätta saker till sin mamma som du sagt i förtroende. Och också att han är respektlös o otrevlig gentemot din mamma. Det tycker jag han borde förstå att man inte gör.
Jag tycker det är tråkigt om en man måste välja mellan sin fru o sin mamma men det är självklart att man ska välja frun i det läget. Här måste han ju göra det för hon vill ju inte ert bästa. Hon har ju sagt att hans ex är bättre än dig till exempel. Hon besöker efter tio min på förlossning helt respektlöst och hon mår säkert inte bra men hon kan inte tillåta sig förstöra för andra för det.
Jättetråkigt att hon använder saker som du har sagt i förtroende för att få honom illa till mods när han umgås med din familj. Verkar vara en person som är manipulativ och vill så in splittring.
Jag tycker du borde säga till din man att tala med någon utomstående om sin osunda relation till sin mamma. För att det kan bli så att du inte klarar av det att eran relation spricker. Och det kan du säga. För att ärlighet förtroende o lojalitet är ju viktiga grundstenar i ett förhållande.