• Anonym (Mjuka händer (ts))

Massage.. säljer jag "sexuella tjänster"?

Hej!

Först vill jag förtydliga för moralpolisen att jag är singel så bespara mig kommentarer om respektlöshet gentemot eventuell partner. Vad andra gör och sysslar med är inte på mitt ansvar.

Jag har i många år sysslat med massage lite vid sidan av mitt vanliga jobb och har förvisso fått en del oanständiga förslag som jag bestämt tackat nej till. Jag anser mig vara väldigt öppensinnad och det är inte ovanligt att jag masserar killar, och även tjejer, som gärna försöker tänja på gränserna genom att "ojsan hoppsan, jag råkade visst smeka dig på rumpan eller röra ditt bröst när du masserade min underarm". Jag vet att massage är väldigt fysiskt och ibland tänker jag mig inte för och råka peta till en snopp eller gnider mitt lår mot deras händer när jag masserar ryggen osv, och de flesta verkar tolka misstaget som en invit till annat. Jag har faktiskt full förståelse för det. Men det har ändå inte blivit något utav det.. förrän nu på senare tid. Det var en kille som likt många andra fick erektion av massagen. Det är inte ovanligt men jag brukar bara avdramatisera eller ignorera, som om jag inte ser den. Så att de istället kan slappna av och njuta av massagen. Men denna gången var jag lite kåt, så när den väl kom upp på tal så gav jag intrycket att jag även är bekväm med att röra andras kön.. Jag blev lite facinerad av hela situationen och mitt agerande, att när han till slut kom efter den erotiska massagen så städade jag av honom med en handduk som om det vore ett professionellt bemötande, som om jag var erfaren och helt bekväm med det. En engångsföreteelse tänkte jag och tog hand om mig själv i duschen när han hade gått.

Men nu är det flera som fått samma bemötande hos mig, och när de bokar ny massagetid så frågar de alltid om de kan få samma avslut igen. "Javisst kan du få det" svarar jag nästan alltid.

Så för min del så säljer jag en njutbar massage, men utav eget intresse så är denna intimiteten en del utav mitt massageprogram som jag erbjuder vissa. Jag är inte alltid upphetsad av det utan det är bara härligt att se andra njuta. Även andra kvinnor har fått uppleva en mer intim massage och alla är verkligen tacksamma, då de kanske inte fått någon kravlös eller respektfull beröring på länge av olika anledningar.

Men nu har tankarna börjat surra. Är detta prostitution av mig själv? Jag tar inte extra betalt utan det är för massagen de betalar och jag säger alltid nej om jag inte vill. Men jag har inga större problem med att göra detta och vissa har även fått smeka mig under massagens gång, men aldrig sex eller avsugningar.

Jag skulle däremot inte få för mig att göra det helt gratis mer än kanske någon enstaka gång för egetintresse. (Herregud man är väl bara människa?) ;)

Hur ligger till i det sakliga och juridiska?

Jag är rätt säker på att det inte är olagligt att sälja sådana tjänster, men olagligt att köpa!?

Skulle mina massagekunder i teorin kunna åka dit för att köpa sexuella tjänster? Om ett "Handjob" nu räknas som det. Det är lite nytt för mig allt det där.

• Svar på tråden Massage.. säljer jag "sexuella tjänster"?
  • Anonym (....)

Ja det är en form av sexuell tjänst.

Ja det är olagligt för dem att köpa. Och lagligt för dig att sälja. Klart de kan åka dit, även om risken är väldigt låg.

• Anonym (Kaninen)

Ja det är garanterat sexuella tjänster. Och bestäm dig för om du verkligen verkligen vill göra detta. Det kan ju få olika följder längre fram i livet, och även att ryktet sprider sig och visst klientel vill komma till dig. Om du kommer fram till att du vill det så ta bra betalt för den erotiska massagen. Det är du både värd och en fin möjlighet till att tjäna bra med extrapengar.

• Fritz08

Vad jag har läst är det inte olagligt att utföra sexuell massage mot pengar. Men det är olagligt att köpa. Dvs dina kunder kan åka dit.

Lite OT.

Såg idag på Svt nyheterna att runt 90 thaisalonger här i Stockholm har utfört sexuella tjänster. Då räknas det förmodligen som prostitution!?

Behovet verkar finnas.

• blueblue

Om det sker med egen fri vilja och att det är något du själv inte tar skada av så tycker jag absolut att det bara är att köra på.

Jag hade själv viljat prova detta då det är lite av en våt dröm

• Anonym (Andreas)

Ja det är olagligt att köpa sexuella tjänster. Dina kunder kan åka dit.

I ditt fall skulle jag tänka ett varv till och fundera på vilket rykte du vill ha? Vill du att ryktet ska sprida sig om att du driver sexmassage? Tänk på dom seriösa kunderna och vad de kan hamna i... I värsta fall kan detta sabotera din egen verksamhet och du hamnar under polisens ögon...

• Anonym (Filifjonkan)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-11-26 12:26:04 följande:

Ja det är olagligt att köpa sexuella tjänster. Dina kunder kan åka dit.

I ditt fall skulle jag tänka ett varv till och fundera på vilket rykte du vill ha? Vill du att ryktet ska sprida sig om att du driver sexmassage? Tänk på dom seriösa kunderna och vad de kan hamna i... I värsta fall kan detta sabotera din egen verksamhet och du hamnar under polisens ögon...

Precis det här!

Ja, du säljer "sexuella tjänster" - att du inte tar "extra betalt" för det spelar ingen roll alls i sammanhanget. Du utför något (sexuell handling) och får betalt.

Och precis som Andreas påpekar kommer detta antagligen att skada din affärsverksamhet. Ryktet går fort och du kommer antagligen tappa dina "vanliga" kunder framöver. Ingen som vill ha vanlig normal massage skulle vilja gå till en som de hört också säljer sex.

• Anonym (Filifjonkan)
    Anonym (Mjuka händer (ts)) skrev 2019-11-26 11:18:02 följande:

. Jag vet att massage är väldigt fysiskt och ibland tänker jag mig inte för och råka peta till en snopp eller gnider mitt lår mot deras händer när jag masserar ryggen osv, och de flesta verkar tolka misstaget som en invit till annat.

Visst kan jag tänka mig att det någon enstaka gång kan hända att man råkar snudda vid kroppsdelar man inte tänkt (ex om man tappar balansen), men jag utgår från att det finns någon typ av handduk eller pappersunderkläder över själva könet? Och stämmer det verkligen att folk tar det som invit till något annat? Låter märkligt, om jag skulle gå till en vad jag tror är professionell massör skulle jag aldrig chansa på att det var en "invit" till annat.

• blueblue

Gör hon verkligen det? Inget extra betalt och utför inte detta som en standard. Känner bara på dem då hon blir lite sugen på det själv. Jag ser egentligen inget fel i detta. Skillnad är om det erbjuds mot ett tillägg. Då kliver man över gränsen.

• LoveRain

Ja, du säljer sexuella tjänster. Det är fullt lagligt att göra det i Sverige. Däremot är det olagligt att köpa eller försöka köpa sexuella tjänster.

Dina kunder gör sig skyldiga till brott.

Visst, om detta hände som ett spont infall under en massage, som med den första killen så skulle han troligen inte ansetts att ha begått ett brott. Men eftersom du har fortsatt, kunderna är införstådda med vad du erbjuder och en del kunder rakt ut frågar om de kan få happy ending igen så är det solklart prostitution du bedriver.

Du bör vara medveten om att du utsätter dig för risker. Risk att bli våldtagen och misshandlad om du träffar på fel typ av kund. Ska du fortsätta med det du gör bör du ha ett bra säkerhetstänk. Kanske ska du ha en liten, trogen grupp kunder för att minska risken för att bli utsatt. Kanske ska du ha som regel att prata med potentiella kunder i telefon innan ni ses samt ha vissa kriterier för vilja du accepterar? Kanske behöver du se till att du kan larma 112 enkelt.

Tänk också på att om någon av dina kunder blir dömd (oftast får de strafföreläggande i dessa fall och slipper rättegång) så kommer den domen att vara offentligt. Det går alltså för vem som helst att ta reda på vem som blivit dömd och få ut domen. I den kommer din adress att framgå. Skulle det bli rättegång kommer du bli kallad som vittne och ditt namn kommer framgå av förundersökning och dom. Det är lätt att hitta och få ut donar numera, via Lexbase.

Bor du i hyresrätt löper du risk att bli av med ditt kontrakt om du använder din bostad för prostitution. Det lär inte hända om du är diskret och ingen av dina kunder blir dömda men risken finns. Att ha blivit vräkt gör det mycket svårt att få ett nytt kontrakt hos en annan värd.

Svar på tråden Massage.. säljer jag "sexuella tjänster"?