• Tue 26 Nov 2019 12:01
    925 visningar
    4 svar
    4
    925

    Laktosintolerant?

    Har jag blivit laktosintolerant? Någon vecka sen så bestämde jag mig att köpa Lactolus Meda från apoteket. Min tanke var att det skulle kunna hjälpa mig att få igång mage. Har haft problem med förstoppning flera år och för det mesta blir jag inte ens nödig. Ser bara ut som gravid i sjunde månader ibland när det är som värst. Började med 30 ml och rätt som det var inom en timme så satt jag på toa. Ont, svullen mage och gaser fick man på köpet. Andra och tredje dag så hände absolut ingenting vad jag kan minnas. Gjorde en avbrott på några dagar o så tog jag 30 ml igen och då inom en timme så brakade helvetet loss. Jätte lös i mage, magknip, illamående och svullen mage. (Tog bara medicinen en gång då) idag är det 5 dagen och är inte helt bra än. Bättre iallafall än på 4 första dagar men långt ifrån bra. Det var inte riktigt så jag hade velat haft det. När jag sen läste innehållet så stod det att det innehåller jätte mycket laktos och rekommenderas inte till intoleranta. Jag har tidigare misstänkt gluten intolerans på mig på grund av min mage (ska göra en test nu) men det kanske är laktosen istället.

  • Svar på tråden Laktosintolerant?
  • Tue 26 Nov 2019 17:10
    #4

    Äter faktist jätte lite av mejeri produkter kom jag tänka på. Dricker inte mjölk, har aldrig gillat det och enda jag kan komma på är osten, några skivor nästan varje dag och mjölk och matgrädde i såser. (Inte varje dag) Kan ju vara därför också jag reagerade så kraftigt.

Svar på tråden Laktosintolerant?