• Tue 26 Nov 2019 16:53
    856 visningar
    23 svar
    23
    856

    Vilken barnvagn?

    Nu har vi gått halva graviditeten och börjar fundera lite smått på barnvagn, som är en riktig djungel...

    Vi bor mitt i en backe så mitt största krav är att den är lättkörd och inte för tung då jag vill kunna gå ut ofta. Sen gärna smidig att fälla ihop så jag kan göra det själv när sambon är borta.

    Har kollat på Emmaljunga superviking, vad vet ni om den?

    Ge mig massa tips på era favoriter annars!! För och nackdelar :D

  • Svar på tråden Vilken barnvagn?
  • Tue 26 Nov 2019 16:58
    #1

    Britax go Big!!!

  • Wed 27 Nov 2019 11:45
    #2

    Vi har Emmaljunga superviking den är fantastisk! Lättkörd lätt att ställa in handtaget i olika höjder, smidig att fälla ihop bra svängradie och endå ?stora hjul? som går att låsa vid behov :) Jag är inte säljare bara sjukt nöjd ;) haha

  • Wed 27 Nov 2019 17:37
    #3
    Jonniie skrev 2019-11-27 11:45:37 följande:

    Vi har Emmaljunga superviking den är fantastisk! Lättkörd lätt att ställa in handtaget i olika höjder, smidig att fälla ihop bra svängradie och endå ?stora hjul? som går att låsa vid behov :) Jag är inte säljare bara sjukt nöjd ;) haha


    Haha åh låter ju toppen! Har verkligen fastnat för den men då har jag bara gått på utseende haha ;) Kul att höra från nån som har använt! Tror du den kommer funka att dra i backe också? Gick med en kompis lite äldre vagn uppför en gång och höll på dö efteråt ;)
  • Wed 27 Nov 2019 17:40
    #4
    Sjuttiosjuan skrev 2019-11-26 16:58:03 följande:

    Britax go Big!!!


    Tack! Ska kolla upp :D
  • Anonym (GoBig­)
    Wed 27 Nov 2019 17:54
    #5

    Haft både Emmaljunga SV och Edge Duo. Var vagnberoende ett tag och köpte och provade massor med olika.. SV är näst bäst men den som stillade mitt vagnberoende var Britax Go Big <3 Gunget är ovärderligt. Världens bästa vagn på ALLA sätt och vis. Nu har vi rullat den sen maj.. Och jag som brukade byta varje månad typ!

  • Wed 27 Nov 2019 17:58
    #6

    Tipsar om bästa bloggen om barnvagnar! Har du lite tid över så lös hennes recensioner!

    ombarnvagnar.com

    Vill tillägga att suffletten är väldigt viktig på en vagn! Du vill ha lång sufflett som verkligen skuggar barnet samt bra vädringslucka!

    Personligen tycker jag superviktig är för låg, tycker barnet hamnar så långt ner men det är ju en smaksak. Tycker också den är ful med det för gröna, gula och röda på sidan. Ser ut som det fattas något som täcker. Det är ju fick verkligen en smaksak :)

  • Wed 27 Nov 2019 18:06
    #7
    Anonym (GoBig) skrev 2019-11-27 17:54:55 följande:

    Haft både Emmaljunga SV och Edge Duo. Var vagnberoende ett tag och köpte och provade massor med olika.. SV är näst bäst men den som stillade mitt vagnberoende var Britax Go Big <3 Gunget är ovärderligt. Världens bästa vagn på ALLA sätt och vis. Nu har vi rullat den sen maj.. Och jag som brukade byta varje månad typ!


    Har också kört go big och den har ett underbart gung! Varukorgen är super också om man ska storhandla då den rymmer massor. Dock så är den bred och tar upp mycket plats i bilen!
  • Wed 27 Nov 2019 18:22
    #8
    Mischa123 skrev 2019-11-27 17:37:39 följande:

    Haha åh låter ju toppen! Har verkligen fastnat för den men då har jag bara gått på utseende haha ;) Kul att höra från nån som har använt! Tror du den kommer funka att dra i backe också? Gick med en kompis lite äldre vagn uppför en gång och höll på dö efteråt ;)


    Det är väll inte den lättaste vagnen men den har ju stora hjul och jag har gått upp och ner i kuperad terräng och inte upplevt det som något problem :)

    Har kört min i 2 år och kommer inte köpa en ny till nästa bebis eftersom jag fortfarande älskar den :)
  • Anonym (GoBig­)
    Wed 27 Nov 2019 18:43
    #9
    LoveRain skrev 2019-11-27 18:06:34 följande:

    Har också kört go big och den har ett underbart gung! Varukorgen är super också om man ska storhandla då den rymmer massor. Dock så är den bred och tar upp mycket plats i bilen!


    Ja, den kan upplevas som större i bilen. Där är Go Next ett alternativt. Men en Go Big blir mindre än en SV - och är ljuvligt smidig att fälla! :D
  • Anonym (Lätt)
    Wed 27 Nov 2019 19:01
    #10

    Om du vill ha en lätt vagn så rekommenderar jag bugaboo fox. Den är tre kilo lättare än alla vanliga vagnar.

Svar på tråden Vilken barnvagn?