Uppsagd pga arbetsbrist & deltidssjukskriven
Har blivit uppsagd pga arbetsbrist och arbetsbefriad under uppsägningstiden på 6 mån. Är också deltidssjukskriven på 25% till februari nästa år. Betyder det att arbetsgivaren betalar ut 75% av lönen?
Har blivit uppsagd pga arbetsbrist och arbetsbefriad under uppsägningstiden på 6 mån. Är också deltidssjukskriven på 25% till februari nästa år. Betyder det att arbetsgivaren betalar ut 75% av lönen?
Det verkar så ja. Det beror lite på vilken överenskommelse ni har.
Det verkar så ja. Det beror lite på vilken överenskommelse ni har.
Då har du svaret där :) Du kanske skulle friskskriva dig så länge? Om det är lämpligt alltså. Då får du mer pengar antagligen.
Det är väl till F-kassan man ringer då. De blir nog överlyckliga x)
Asså, tänk inte ens tanken. Om du blir påkommen från F-kassan får du dryga böter. Men du är alltså på jobbet 75 % nu? Då förväntar de sig ju också att du är där på heltid om du friskskriver dig. Men jag har kollat lite noggrannare och du måste ju tala om för inblandade parter att du friskskriver dig/kommer tillbaka på heltid, dvs dels till chefen, dels till F-kassan.
För att få ut full lön från arbetsgivaren alltså? Om jag inte gör det då utan friskskriver mig bara för chefen? Kan det kollas?