Inlägg från: Katta2020 |Visa alla inlägg
  • Katta2020

30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)

Hej!

Jag skulle gärna vilja vara med i tråden! ????

Jag från Borås 35 precis fyllda min sambo 32. Vi väntar vårt första barn (enligt appen) 30/8. Som många av er så är man nojig att det inte ska vara nåt men grav-testerna visar ju det!

Min mamma hade 9 missfall innan hon fick mig (dock inte med min pappa). Vet att det inte är ärfligt men man är ändå nojig!

Jag har sån ångest för att jag ska må så illa att jag ska spy! Då jag har fobi typ för att spy! ????

• Katta2020

Jag är i v7 (6+1). Har börjat jobba idag efter 2 v ledighet. Som tur är va de studiedag idag. Men imon bryter helvetet loss! Jobbar på förskolan och vet inte hur jag ska orka!

Är så trött och mår illa typ hela tiden! Så jobbigt och tar på psyket!

• Katta2020

Hej!

Jag har berättar för närmaste familjen, vi kände att vi vill ha stöd ifall vi skulle få missfall. Sen berättade ja för dem på jobbet då jag jobbar på förskola så jobbar ja väldigt nära mina kollegor och eftersom man inte mår helt hundra så hade dem räknat ut de ändå vad det va för ?fel? på en.

Blir mer att de förstår varför jag småäter, eller är supertrött en dag eller inte klarar vissa saker på jobbet.

Är det någon som bokat in NIPT test?

• Katta2020
    liloma skrev 2020-01-16 17:28:35 följande:

Ni som haft inskrivningssamtal hos bm, görs det några tester då, eller är det mest prat och information? 

Jag va på inskrivning idag och tog blodprov för könssjukdomar och sköldkörteln. Kollade även blodvärdet, blodtrycket, socker och även urin.
  • Katta2020
    Lunne skrev 2020-01-16 16:19:15 följande:

Nej, jag hade typ räknat med att göra det då jag av någon anledning var övertygad om att vi skulle få dåliga siffror på KUB, men det blev det 1:20 000, så då känns det inte inte som aty det finns någon anledning att betala för NIPT. Av vilken anledning funderar ni på NIPT?

Vi funderar då det testet är bättre och man kan se mer, sen visste ja inte om ja skulle få KUB men hon sa att de får ja då ja är över 35. Så vi ska fundera om vi bara ska ta KUB och sen i så fall ta nipt och de inte visar sig bra på resultatet?
  • Katta2020

Jag tänkte kolla hur ni tänker med förlossningen? Jag är lite rädd att föda vaginalt.. mest för skador som kan uppstå efteråt. Man har hört så många som fått problem och inte fått hjälp för de ser ju fint ut!

Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)