Inlägg från: liloma |Visa alla inlägg
  • liloma

30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)

Mageric skrev 2020-01-06 10:22:51 följande:
    Jag har varit förskonad, däremot jobbar jag 80% så på mina kortare dagar var det rätt hem till soffan för att sova middag som gällde. Har en kollega som mådde dåligt första 13v och hon spydde till och med på jobb utan att någon märkte något. Sedan beror det ju såklart på vad för jobb man har, vi har egna kontor så man kan alltid stänga om sig om man behöver en minut att samla sig.
    Skönt att jobba lite kortare dagar! Jag har kanske varit lite tröttare än vanligt, men kan också bero på att jag varit ledig. Men den där omtalade gravidtröttheten verkar inte ha kommit än. 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-06 10:54:12 följande:
    Kan inte heller dricka kaffe! Resulterar i huvudvärk o ännu galnare trötthet haha! Ska oxå börja jobba imorn efter 2 v ledighet. Fattar inte hur ja ska stå ut. Jobbar i reception där man ska va trevlig jämt o springa ärenden. Pust. Plus illamående varje morgon. Vilken v e du i nu?
    Ja, jag saknar lite morgonkaffet, samtidigt som tanken på kaffe får mig att må illa :P Har tack och lov sluppit huvudvärken, blev liksom att jag trappade ner för det blev äckligare och äckligare. För mig har illamåendet kommit mest de senaste dagarna, tankar på mat eller prat om mat får mig att må illa. Ska nog försöka se till att äta typ frukt, sallad, fil, mackor. Men det går kanske lite upp och ner. 

Ja, jag förstår inte heller hur man ska klara jobbet som vanligt! Jag träffar folk ibland i jobbet och sen en del möten, det jag är mest orolig över, men annars kan jag stänga in mig en del på mitt rum. 
    Är i vecka 7 (6+4) nu. Vilken vecka är du i?
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-06 10:54:12 följande:

Kan inte heller dricka kaffe! Resulterar i huvudvärk o ännu galnare trötthet haha! Ska oxå börja jobba imorn efter 2 v ledighet. Fattar inte hur ja ska stå ut. Jobbar i reception där man ska va trevlig jämt o springa ärenden. Pust. Plus illamående varje morgon. Vilken v e du i nu?

Hur gick det att börja jobba idag? :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-07 21:50:13 följande:

Började 12 så hela morgonen gick åt att försöka rycka upp mig. Men mådde sjukt illa och höll på o svimma i duschen. Tänkte sjukanmäla mig men in i det sista så kändes det bättre. Resten av dagen gick helt ok. Hur gick det för dig??

Usch vad jobbigt, men skönt att du började lite senare. Gör du ofta det?

Jo det gick helt okej, märker att jag blir hungrig oftare och måste småäta hela tiden för att undvika illamående så har laddat upp med kex, nötter, riskakor, frukt, yoghurt..... :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-08 09:41:54 följande:

Nja typ två gånger i veckan! Har aldrig uppskattat det förrän nu :p.. ja jag är likadan! Försöker småäta lite då och då. Har fått värsta dillen på juice!! Vill dricka 4 liter varje dag. Stackars tänder haha!! Kommer du göra KUB?

Haha ja jag har också tänkt på mina stackars tänder. Har en tid hos tandläkaren nästa vecka men är inte säker på om jag ska gå. Borde men är orolig för hur jag kommer må...:/ Brukar dock kännas bättre på eftermiddagen (har tid efter jobbet) men då är man ju å andra sidan så trött!

Ja vi har tänkt att göra kub. Ska ni? Men fortfarande två veckor till första besöket hos BM, det går så låååångsamt!

Hela tiden orolig att det ska vara nåt fel eller bli missfall. Vill bara veta att allt är bra! Och kunna börja berätta... :)
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-08 10:32:44 följande:

Haha! Har oxå en tid om 3 veckor! Ska försöka gå ändå. Skönt o ha varit där! Ja tiden går jävligt långsamt. Ja ska på inskrivningssamtal imorn. Ska även berätta för mina föräldrar då tänker ja. Har du gjort det?

Haha ja det är väl lika bra, även om det inte är så kul att gå dit...:p

Ja jag berättade för mina föräldrar förra veckan, var nämligen i Småland tillsammans i flera dagar så hade varit svårt att undvika :) lämnade en liten extra julklapp, en liten låda och där i hade jag gjort ett kort där det stod "god jul mormor och morfar". Tog några sekunder innan de fattade :)

Har även berättat för min ena bror men annars är det ingen som vet (några vänner misstänker nog dock efter nyår!)

Vad spännande imorgon!
  • liloma
    OklartLiv skrev 2020-01-08 11:56:53 följande:

Hej! Jag är 30 år och väntar första barnet om allt går bra (vågar knappt hoppas - är så sjukt orolig för missfall). Är väldigt tidigt, bara vecka 5, så det blir en liten septemberbebis i så fall. Bor i Nordvästra Skåne med min sambo som är 27 :) 

Spännande! Välkommen :)

Har ni försökt länge? Känner igen det där med oron för missfall, det är svårt att släppa..... Hade inte riktigt föreställt mig det innan.
  • liloma
    OklartLiv skrev 2020-01-08 14:12:10 följande:

Vi har försökt aktivt sedan sommaren 2019 (slarvat sedan årsskiftet 2018/2019). Vi misstänker att vi fick ett tidigt missfall i höstas - alla symptom jag hade tyder på det när jag läser på 1177, men vi hann inte ens ta reda på om jag var gravid eller inte innan det kom, så vi vet inte till 100%. 

Men nu när vi vet att jag är gravid så vill vi verkligen att det stannar kvar så att vi kan få vår sensommarbebis/tidighöstbebis  Det skulle dessutom innebära att det är 4 månader mellan min och min bästa väninnas bebis, vilket hade varit superkul!

Håller tummarna för att allt går bra! Har du känt några symtom än?

Vad kul att din kompis också får barn nästan samtidigt!
  • liloma
    OklartLiv skrev 2020-01-08 15:15:42 följande:

Ömma bröst och molvärk (som mild mensvärk - bara en förnimmelse av att livmodern existerar ) jag tror att jag är lite tröttare än normalt och jag har extreeeeemt lätt till tårar om något är minsta lilla sorgligt/vackert/lyckligt. 

hur långt gången är du? 

Är i vecka 7, snart 8 (6+6). Har inte känt så mycket men också lite molvärk och lite i brösten men inte mycket. Men nu senaste dagarna har illamåendet kommit lite mer men så länge jag småäter går det bra. Och tröttheten, kanske blev mer påtagligt sedan igår när jag började jobba igen!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-08 20:41:45 följande:
    Skönt o ha berättat!! Ja sa faktiskt till mamma idag i telefonen. Sån lättnad! Känns som jag typ har ljugit för henne fram tills nu :p
    Skönt! Hur reagerade hon? 
    Jag vet, känns som jag typ vill isolera mig i några veckor för att slippa hamna i jobbiga situationer där jag inte kan berätta :P En kompis frågade hur det kändes inför nya året, då kändes det också som jag ljög när jag inte kunde vara ärlig!
  • liloma
    OklartLiv skrev 2020-01-08 17:11:24 följande:
    Vad spännande! Då är vi ganska nära i tiden. Skönt att du kan hålla illamånendet nere än så länge! Tycker dagarna kryper fram, förut susade veckorna veckorna förbi men sedan man fick veta att man är gravid så går det såååå långsamt! Har vecka 8 som en milstolpe i huvudet och därefter vecka 12. Håller tummarna att allt går bra Hjärta
    Ja jag håller med, det går så himla himla långsamt! Varje dag tänker jag "en dag till avklarad - check!" 
  • liloma
    Lunne skrev 2020-01-16 13:02:54 följande:

Sådär har det blivit för mig också =/ Vi hade tänkt vänta till efter RUL med att berätta för någon, men det får bli nu efter KUB istället... Då jag blivit sjukskriven ljuger jag inte längre bara om alkohol och liknande utan även på frågor om hur det går på jobbet och varför jag inte kan följa med och träna, så det har blivit helt ohållbart =/

Har ni tagit tag i att berätta än? :)

Hae berättat för en kompis och en kollega, plus mina föräldrar. Tänkte berätta för sambons mamma nu i helgen.

En vecka kvar till inskrivningssamtalet, hoppas det inte dröjer alltför länge innan kub!

Idag har jag inte känt mig lika gravid som de senaste dagarna så då är ju tankarna där igen, haha.

När har ni kub?
  • liloma

Ni som haft inskrivningssamtal hos bm, görs det några tester då, eller är det mest prat och information? 

• liloma
    Jooosen skrev 2020-01-16 18:02:09 följande:
    Fick göra urinprov och testa sköldkörteln. Övriga blodprover fick jag instruktion om att ta efter ett visst datum. Dessa skulle senare användas för kub!
    ok då vet jag lite vad jag kan vänta mig! Bra att vara kissnödig med andra ord, haha. 

Hur mår du nu? 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-16 19:26:31 följande:
    Haha ja men precis! Det kan vara bra. Lite morgonillamående fortfarande och uppblåst! Hungrig som fan och har redan gått upp minst 2 kg. Går in i v 11 imorn. Hur mår du??
    Också hungrig! men kan inte äta så mycket åt gången så det blir mycket småätande. Känner mig uppsvullen som att jag bara tryckt i mig massa mackor och annat, men det är ju nåt annat där :) 
    Har varit så trött i veckan, bara åkt hem och sovit direkt efter jobbet, men idag kände jag mig lite piggare och sov inte det första jag gjorde iaf (men har legat i soffan hela kvällen, hehe). Gick in i v. 9 idag. 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-01-16 22:30:29 följande:

Precis, samma här! Jag mår typ illa o e hungrig samtidigt haha.. sov efter jobbet ja med idag. Tränar du något? Jag har alltid tränat ganska mkt men nu orkar ja inte ta mig dit. Får lite dåligt samvete för det ...

Nej det har inte blivit någon träning sedan jul, har också tränat 2 gånger i veckan tidigare men nu har jag bara inte orkat. Jag tänker att jag får vara snäll mot mig själv just nu, energin kommer säkert tillbaka. Har tänkt att jag ska försöka göra lite övningar hemma iaf för att hålla uppe nånting men har väl orkat det typ en gång, haha. Vi får försöka att inte ha dåligt samvete!
  • liloma
    Lunne skrev 2020-01-16 21:21:30 följande:

Vi hade KUB i måndags, fick risk 1:20 000, så det känns rätt ok att berätra för folk nu ändå. Min chef vet redan p.g.a. sjukskrivning och i helgen tänkte vi ta tag o att berätta för familjen :)

Vilken vecka är du i? KUB brukar bli runt v.12.

Det är nog bara vissa BM som har provtagning på plats, jag fick med mig remisser från inskrivningen för att ta prover vid olika tillfällen istället, bl.a. för KUB :)

Vad skönt att testet gick bra!

Jag är i v 9 nu.

Okej, får se hur det blir om det tas på plats eller vid andra tillfällen. En vecka kvar till inskrivningssamtalet, har väntat så länge på det, kommer kännas mer som att det är på riktigt då tror jag!
  • liloma
    Mageric skrev 2020-01-17 17:02:14 följande:
    Hehe på mitt inskrivningssamtal (8+3) så kände jag mig som att jag bara satt och hittade på! Mådde bra och det syntes inget så det kändes som att jag satt och fejkade alltihop. Däremot blev det riktigt på första ultraljudet, var på ett nästan direkt efter inskrivningen för de hade svårt att räkna ut hur långt jag var, så när man såg hjärtat där så bara wow.

Och apropå rörelser så kände jag inget förrän v 22. Moderkaka i framvägg, blir som en vaddering mot barnet, men då hade de sagt det på RUL så jag lugnades av det.
    Haha jag är också lite orolig att det kommer fram att jag bara hittat på allting! 
    Ser verkligen fram emot första ultraljudet, tror jag fortfarande har lite svårt att förstå så kan tänka mig att det blir mer verkligt då! 
  • liloma
    Mageric skrev 2020-01-27 15:54:21 följande:

Hur gick det? :)

Det gick bra, och på ett sätt kändes det mer verkligt av att gå dit, men samtidigt lite, men tänk om jag hittar på allt?! Haha

Har fått tid för kub den 14e så jag vill bara se att det är nåt där inne så det blir mer verkligt!

Börjar känna mig aningens piggare nu så det känns skönt. Hur mår du? :)
  • liloma
    Mageric skrev 2020-01-28 07:15:40 följande:
    Förstår dig! Jag mår bra, v32 för mig. Jobbar bara veckan ut sedan går jag på graviditetspenning (belastat arbete) så det är skönt. Sover skitdåligt, och har gjort sedan oktober men jag antar att det bara är en försmak ändå haha.
    Åh, då är det inte så långt kvar för dig! Det låter skönt att få ta det lugnt sista tiden. Haha nä det är väl så med sömnen :) 

Jag har känt mig mycket piggare de senaste dagarna, förut gick jag hem och sov direkt efter jobbet men nu har jag haft mer energi.
Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)