• Fri 29 Nov 2019 00:17
    3295 visningar
    32 svar
    32
    3295

    Jag är äldre än honom..

    Hej

    Jag behöver era tips och råd.

    Träffade en kille som jag dejtade under några månader sen blev så kär i jag 35 och han är 26.

    Har aldrig känt mej så stabil i ett förhållande innan som du.

    Han är lugn och fin kille, inga barn sen tidigare.

    Jag har två barn sen innan en tjej som idag valt bo med mina föräldrar då hennes skola ligger i närheten av dom. Där hon fått sitt eget rum och allt funkar fint. Vi har en daglig kontakt.

    Pojken bor hos pappa i en annan stad på heltid då jag valt att flytta men har honom på alla lov.

    Jag är orolig inför framtiden då min pojkvän inte har barn sen tidigare.

    Jag vill verkligen inte förlora honom och vill att det ska vara vi länge. Idag bor vi ihop och jag har fått träffa hans familj lite snabbt, hans mamma bjöd oss på middag nångång också men då jag hade andra planer kunde jag ej följa med. Han har berättat för dom att jag är äldre men inte att jag har barn än.

  • Svar på tråden Jag är äldre än honom..
  • Anonym (Tofsv­ipa)
    Fri 29 Nov 2019 17:21
    #11
    +1
    Noraflora skrev 2019-11-29 16:38:36 följande:

    Ok. Tack för din åsikt, men det är tur man har olika åsikter jag har träffat hans pappa en gång och jag tycker om hans familj.

    Är lite nyfiken på varför du inte hade gjort det?

    Om jag nu skulle älska din son så mycket om skulle göra allt för att få honom lycklig och han tyckte om mig varför inte?


    För att jag vill att min son ska bilda en egen familj och inte överta några andras. Du har barn (vad det verkar) med två olika män, jag skulle inte önska att min son blev pappa tre... med två halvsyskon.

    Utöver det så är du för gammal för en ung kille. Oavsett hur du ser ut nu. Tiden tar ut sin rätt...
  • Fri 29 Nov 2019 17:29
    #12
    +1
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-29 17:21:19 följande:

    För att jag vill att min son ska bilda en egen familj och inte överta några andras. Du har barn (vad det verkar) med två olika män, jag skulle inte önska att min son blev pappa tre... med två halvsyskon.

    Utöver det så är du för gammal för en ung kille. Oavsett hur du ser ut nu. Tiden tar ut sin rätt...


    Jag håller faktiskt med... Men, det finns ju inga rätt och fel egentligen och min åsikt är ingalunda något slags ?facit? - så det behöver inte gå åt helvete och det kan hända att hans föräldrar inte bryr sig så som jag hade gjort.
  • Fri 29 Nov 2019 18:14
    #13
    -1 +1

    Jag är 47 och min kille är 30. Han har inte heller några barn och som tur är vill han inte ha några  men älskar mina barn och att umgås med dem.
    Relaxa så ska du se att allt blir bra <3

  • Anonym (Tjej)
    Fri 29 Nov 2019 19:27
    #14
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-29 17:21:19 följande:

    För att jag vill att min son ska bilda en egen familj och inte överta några andras. Du har barn (vad det verkar) med två olika män, jag skulle inte önska att min son blev pappa tre... med två halvsyskon.

    Utöver det så är du för gammal för en ung kille. Oavsett hur du ser ut nu. Tiden tar ut sin rätt...


    Inte blir han pappa till dem när ena är stor och andra bor hos sin pappa på heltid. Han kommer ju inte bo med barnen ens! Hur tänker du att han skulle bli pappa?

    Däremot lär ju min pojkvän få en papparoll till min yngsta om vi flyttar ihop men det lär dröja ett par år.
  • Anonym (Tofsv­ipa)
    Fri 29 Nov 2019 21:31
    #15
    +1
    Anonym (Tjej) skrev 2019-11-29 19:27:13 följande:
    Inte blir han pappa till dem när ena är stor och andra bor hos sin pappa på heltid. Han kommer ju inte bo med barnen ens! Hur tänker du att han skulle bli pappa?

    Däremot lär ju min pojkvän få en papparoll till min yngsta om vi flyttar ihop men det lär dröja ett par år.
    "Pappa tre" betyder pappa nummer tre i ordningen.
    Inte att han skulle bli någon pappa åt ts redan existerande ungar, för det var ts jag kommenterade.

    Att du vill snärja in en ung kille som "pappa" till din unge gör iofs inte något bättre.
    Vad är det för fel på ungens egen pappa?
  • Fri 29 Nov 2019 22:35
    #16

    Min dotters pappa gick tyvärr bort när hon var två år gammal så jag kunde inte skaffa den andra med honom. Hade väldigt otur med sonens pappa då han misshandlade dykinstruktör och psykiskt så honom ville jag inte vara kvar med. Var inte lätt för mig.

    Har gott igenom en hel del. Det behöver inte bli dåligt för min kille att skaffa familj med en mogen tjej som han älskar!

    Dessutom tycker hans mamma och syster att han blivit mognare sen han träffat mig:) Jag får honom även att må bra.

  • Anonym (Tjej)
    Fri 29 Nov 2019 22:51
    #17
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-29 21:31:33 följande:

    "Pappa tre" betyder pappa nummer tre i ordningen.

    Inte att han skulle bli någon pappa åt ts redan existerande ungar, för det var ts jag kommenterade.

    Att du vill snärja in en ung kille som "pappa" till din unge gör iofs inte något bättre.

    Vad är det för fel på ungens egen pappa?


    Det är absolut inget fel på hennes pappa förutom att han älskar en annan kvinna än mig. Så på samma sätt som hon säkert får en mammaroll på hans veckor så får nog min pojkvän det på mina om vi flyttar ihop i framtiden. Och ja - jag hade gärna hållit ihop familjen med dotterns pappa men det ville inte han. Jag tycker inte det betyder att jag ska behöva vara ensam resten av livet.

    Sedan så har jag inte direkt valt en ung kille för att han är ung. Jag dejtade en man 10 år äldre än mig innan men det blev inget där. Så råkade denna vara yngre och försökte få mig ett bra tag innan jag öppnade ögonen, släppte mina fördomar och såg förbi hans ålder och vilken fin människa han är. Att han är ung behöver inte vara ett problem.

    Och ja, jag har också märkt att han både mognat och blivit en mer harmonisk person sedan vi träffades, vilket hans föräldrar också nämnt. Vi gör varandra gott :)
  • Anonym (Barn)
    Sat 30 Nov 2019 16:31
    #18

    Skulle du kunna tänka dig att få barn med honom

  • Anonym (Tjej)
    Sat 30 Nov 2019 17:21
    #19
    Anonym (Barn) skrev 2019-11-30 16:31:05 följande:

    Skulle du kunna tänka dig att få barn med honom


    Antagligen frågade du TS men det skulle jag absolut, men om några år.
  • Sat 30 Nov 2019 18:29
    #20
    Anonym (Barn) skrev 2019-11-30 16:31:05 följande:

    Skulle du kunna tänka dig att få barn med honom


    Kanske i framtiden.
Svar på tråden Jag är äldre än honom..