Inlägg från: Crash Man |Visa alla inlägg
  • Crash Man

Islam

Jag tror inte gemene man skulle kunna se någon skillnad mellan en vers i koranen och bibeln. Båda böckerna är fulla av rasism, homofobi, sexism och allt sådant. (Trots detta så verkar vänstern som så gärna föraktar dessa ideal inte ha några problem med islam, men det är en annan diskussion)

Anledningen till varför kristendomen är mindre våldsam än islam är inte för att kristendomen har fredligare rötter än islam utan för att kristendomen blev insläpandes skrikandes och gråtandes in i 1900-talet av det sekulära samhället.

Vill du veta varför folk har problem med islam? Bildgoogla meningen "in the islamic world all gay men are well hung"

• Crash Man
    AndreaBD skrev 2019-12-01 19:00:20 följande:

För att de andra religionerna visar att man kan ha en religion utan att bli extremist. Det HAR funnits kristna extremister också, det finns fortfarande och då räknar jag bl.a. jehovas vittnen in. Men de begår förstås inte våldsdåd. Men det finns förstås exempel i historien där kristna också har begått våldsdåd i religionens namn - korstågen, inkvisitionen och inte att glömma Nordirland. 

Men om du bara vill ta islam - 99 % av dem som är muslimer är ju inte extremister heller. Man kan inte döma alla muslimer efter en sån liten minoritet.

Det är betydligt fler än 99% som är extremister.
  • Crash Man
    AndreaBD skrev 2019-12-02 10:50:19 följande:

Jag sa att det var 1 % som är extremister, inte 99 %. Att påstå att det skulle vara mer än 99 % måste väl ändå vara ett skämt? 

Jag råkade vända på sifforna. Det jag menade var att betydligt fler än 1% är extremister. Jag är trött på klyshan om att 99% av alla muslimer är fredliga.
Svar på tråden Islam