Inlägg från: Jasmine00 |Visa alla inlägg
  • Jasmine00

Islam

Jag är tillsammans med en somalier, jag är svensk om det var någon betydelse är jag 20 år och han 25 och jag vet inte huuur många som sagt att jag ska akta mig, att jag absolut inte ska bli muslim. Det folk inte förstår är att islam är en religon och att det finns olika tolkningar (känns som jag söker ett annat ord) och extremister i alla religioner. Alla muslimer dras alltid över en kant och det är så jävla fel, inte fan drar man upp KKK när man nämner att man är kristen trots KKK har tagit mycket från kristendomen.

• Jasmine00
    Sonjassoja skrev 2019-12-03 17:07:51 följande:

Ska ni gifta er i framtiden? 

Självklart ska konvertera då också :)
  • Jasmine00

[quote=80077120][quote-nick]Deacon skrev 2019-12-04 07:40:58 följande:[/quote-nick]Skulle nästan vilja vända på TS frågeställning och fråga vad islam har för positiva saker att tillföra ett modernt samhälle och jämlikt samhälle? Själv kan jag tyvärr inte komma på en enda sak som får mig att tänka, "vilken tur att vi har islam". Bevisa gärna att jag har fel i de tankarna

Däremot kan jag nämna massor av saker som får mig att tänka att många miljoner människor i världen skulle haft bättre liv utan allt elände som görs i just den religionens namn.[

Skämtar du med mig? Det gör inte i religonens namn det görs av en person, jag hade kunnat skriva 200 metes text men mitt temperament klarar inte av den här tråden, det du skrev äcklar mig. Tack för mig

• Jasmine00
    AndreaBD skrev 2019-12-04 11:13:26 följande:

Men du bör informera dig noggrant där, fundera  och prata med din kille om hur det blir om/när ni har barn. Du vill inte hamna i situationen att ni märker sedan att ni har helt olika uppfattningar om hur barnet ska växa upp. Ofta kan man inte ens kompromissa när det är för olika uppfattningar. En partner som växt upp med strängt uppfostran lär göra på liknande sätt med sina barn - om han inte verkligen bestämmer sig att göra helt annorlunda. Men det är inte helt säkert heller att han lyckas med det. Kolla hur han har växt upp, hur hans familj är, hur de behandlar varandra. Du kan se mycket där.

Du måste verkligen se om han kan anpassa sig tillräckligt så att ni hittar en gemensam väg. Det kan förstöra mycket av ens liv om man märker det först senare, med barn. Ge det några år och se hur det utvecklas. Och om du konverterar så ska du ju inte göra det för hans skull, utan bara om du verkligen är övertygad av det själv. 

Självklart konverterar jag för att jag vill och inte för att han vill det har han varit väldigt noga med att säga till mig att för honom spelar det ingen roll.

Han lever som en muslim han ber 5 gånger per dag och äter inte gris det är väl den enda skillnaden mellan oss just nu, dock har jag inte ätit gris sen jag gick i mellan stadiet så där är vi redan lika. Och när det kommer till barn har vi redan pratat mycket om hur det skulle se ut och vi är överens, dom kommer bli muslimer och inte äta gris och be. Min åsikt var att inte tvinga på dom någon form av slöja utan det får dom välja själv när dom blir äldre om dom vill bära eller inte och det var inga problem. :)
  • Jasmine00
    AndreaBD skrev 2019-12-04 13:01:50 följande:
    Men tänk om han gör skillnader mellan pojkar och flickor ifall ni får båda, eller inte låter tjejer ha liknande friheter som deras skolkamrater har? Du måste vara helt säker på att ni har samma syn där. 
    Jag är säker och om det skulle ändras skulle jag läxa upp han :P
Svar på tråden Islam