AndreaBD skrev 2019-12-04 11:13:26 följande:
Men du bör informera dig noggrant där, fundera och prata med din kille om hur det blir om/när ni har barn. Du vill inte hamna i situationen att ni märker sedan att ni har helt olika uppfattningar om hur barnet ska växa upp. Ofta kan man inte ens kompromissa när det är för olika uppfattningar. En partner som växt upp med strängt uppfostran lär göra på liknande sätt med sina barn - om han inte verkligen bestämmer sig att göra helt annorlunda. Men det är inte helt säkert heller att han lyckas med det. Kolla hur han har växt upp, hur hans familj är, hur de behandlar varandra. Du kan se mycket där.
Du måste verkligen se om han kan anpassa sig tillräckligt så att ni hittar en gemensam väg. Det kan förstöra mycket av ens liv om man märker det först senare, med barn. Ge det några år och se hur det utvecklas. Och om du konverterar så ska du ju inte göra det för hans skull, utan bara om du verkligen är övertygad av det själv.
Självklart konverterar jag för att jag vill och inte för att han vill det har han varit väldigt noga med att säga till mig att för honom spelar det ingen roll.
Han lever som en muslim han ber 5 gånger per dag och äter inte gris det är väl den enda skillnaden mellan oss just nu, dock har jag inte ätit gris sen jag gick i mellan stadiet så där är vi redan lika. Och när det kommer till barn har vi redan pratat mycket om hur det skulle se ut och vi är överens, dom kommer bli muslimer och inte äta gris och be. Min åsikt var att inte tvinga på dom någon form av slöja utan det får dom välja själv när dom blir äldre om dom vill bära eller inte och det var inga problem. :)