Islam
AndreaBD skrev 2019-12-03 13:03:35 följande:
Du vill att jag ska läsa något som jag har vetat i 35 år?? Allvarligt, jag vet inte, kanske är du bara tonåring, annars förstår jag inte varför det skulle vara något nytt. Poängen är: Den där boken är skriven för 1400 år sedan. Världen såg ut så då. Världen ser inte så längre. Förstår du? Det är därför det står såna saker både i koranen och i bibeln - för att det var så DÅ.
Gör vi kristna så att vi gör exakt som det står i bibeln? Slår vi våra barn, stenar ihjäl otrogna kvinnor osv. bara för att det står i bibeln? Varför ska då muslimer behöva göra så? Svensk lag gäller. Om de bryter den och agerar enligt sin religion istället - fängelse och utvisning där det går (dvs de som inte är medborgare).
Om svenska myndigheter inte hade varit för mesiga, hade vi inte haft dessa problem.
Vi??? Du må vara religiös, jag följer logik.
A okej... Jaa Fan vad mesigt det är att försöka hjälpa sina medmänniskor, fan vad mesigt att försöka göra rätt när andra länder inte ställer upp, fan vad mesigt att ha religionsfrihet och öppna upp dörrarna för människor som kommer hit och bara skiter bokstavligen talat över vårat sätt att leva på, fan, listan är lång. Vi försöker i alla fall åstadkomma något här i Sverige. Fast det inte funkar, så betyder det inte att vi är mesiga, tvärtom! Det är svaga människor som inte vågar ta tag i problemen. Jag tycker att vi ska vara stolta istället!