• Anonym (Galet ex)

Sjuk vårdnadstvist kunnig se hit !

Mamman valde att flytta 3 mil bort och fick folkbokföringen pga dygnsvilan som skilde en dag då barnen sov hos farmor och farfar en natt pga arbete. . mamman ryckte upp 2, respektive 4 år gamla från sina vänner och allting skola /förskola utan att barnen ville detta. 
    mamman söker nu ensam vårdnad även fast vi har vv och sköter skola/förskola på vardera vecka. problemen uppstod från det att jag och sambon blev tsm.

mamman yrkar på att hon är den som kan bibehålla en god kontakt till mig något som absolut inte stämmer då det är hon som strikt försvårar samarbetet.
    hon bokar in barnen på massa sporter aktiviteter utan min vetskap. detta får jag veta från barnen. hockey fotboll handboll. 
    hon skriver även i stämningsansökan att hygienen inte är bra när dom kommer ifrån mig ,något som är ren lögn. 
    hon skriver även att barnen är hemma försent då vi är hemma 30 minuter senare än henne. vi är alltså hemma 17;45 som senast. 
    hon fullkomligt kör över mig och min sambo angående jul tex. vi får ha barnen en dag under jul.
    vi kommer med konkreta förslag så vi kan dela upp så att vi får lika många dagar under jul , men istället så får jag svar som ::: vi är redan uppbokade över jul och ska även fira jul hos bonus pappans föräldrar ..  

så här väljer mamman bort barnen från att fira jul med sin egen pappa och istället får barnen fira med plastpappans föräldrar. helt galet anser jag .. 
    den här kvinnan har fullkomligt sålt smöret o tappat pengarna och lite mer där till.
    min advokat säger klart o tydligt att hon inte kommer att få igenom detta men eftersom att hon försvårar arbetet och försöker hålla barnen borta ifrån mig och försöker att förstöra mellan mig och min sambo så funderar jag på att svara på ensam vårdnad tillbaka?  VAD TYCKER NI ?VAD ANSER NI ?  NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE ?
    tanken var först att ha fortsätt gemensam vårdnad från mitt håll men jag börjar skarpt fundera och nära o kära säger att det är ensam vårdnad som gäller för min del då jag är den föräldern som verkligen vill barnens bästa.

i stämningsansökan skriver hon att barnen går i flera olika sporter något som jag inte visste om .  jag ringde då alla föreningar i den staden. barnen är inte registrerade på någon klubb alls . däremot så är en av sporterna en gratis fritidsaktivitet pga åldern. 
    jag har bevis på detta från ansvarig av ledarna . jag har även bevis på att jag är den som engagerar mig frågar saker och berättar hur veckan varit hos mig tex. hon frågar aldrig något eller uppdaterar . hon bara svarar kort och oengagerat. och detta yrkar hon och säger även att jag inte har någon rutin för mina barn.

jag tänker att hon var otrogen och lämnade mig och hon har nu kille nummer 2 som hon bor ihop med efter 2 år. om man är lycklig håller man verkligen på såhär. det är tydligt att hon försvårar samarbetet med yrkar på att jag inte kan samarbeta ?.. alltså är hennes yrkande en fet lögn !

snälla hjälp .

• Svar på tråden Sjuk vårdnadstvist kunnig se hit !
  • LoveRain

Eftersom du har en advokat tycker jag att du ska vända dig till hen med dina frågor. Advokaten är insatt i målet och borde kunna hjälpa dig och ge dig råd kring vad som är bäst att göra.

Släpp tankarna på om hon är lycklig eller ej. Det är ditt minsta problem. Fokusera på dina barns bästa.

• BurningDiamond
    LoveRain skrev 2019-11-29 23:01:08 följande:

Eftersom du har en advokat tycker jag att du ska vända dig till hen med dina frågor. Advokaten är insatt i målet och borde kunna hjälpa dig och ge dig råd kring vad som är bäst att göra.

Släpp tankarna på om hon är lycklig eller ej. Det är ditt minsta problem. Fokusera på dina barns bästa.

Håller med. Och se till att dokumentera allt. Spara sms och mail, spela in telefonsamtal och samtal IRL Se till att ha god kontakt med skola/dagis, även fritidsaktiviteternas tränare och liknande.
  • Giftskåneman

2 och 4 åringar som går i skolan?

Exets vänner tycker så klart hon är bäst boendeförälder så det är inte värt ett dugg.

Det där med barnen aktiviteter, vad har det med saken att göra? Du anser att du är bättre på.att säkerställa kontakten med mamman för barnen sportar? Ser inte riktigt sambandet där.

• Anonym (Galet ex)
    Giftskåneman skrev 2019-11-30 00:50:27 följande:

2 och 4 åringar som går i skolan?

Exets vänner tycker så klart hon är bäst boendeförälder så det är inte värt ett dugg.

Det där med barnen aktiviteter, vad har det med saken att göra? Du anser att du är bättre på.att säkerställa kontakten med mamman för barnen sportar? Ser inte riktigt sambandet där.

Mamman anmäler barnen till massa sporter utan att prata med barnens pappa? Det är väll dålig kommunikation ?

Om jag pratar med barnen och dom vill prova någon sport så kollar ju jag självklart med mamman vad hon tycker om detta ? Har vi råd ?passar tiderna hur många dagar i veckan är det? Funkar det praktiskt med jobb osv osv ?
  • Giftskåneman
    Anonym (Galet ex) skrev 2019-11-30 01:18:20 följande:

Mamman anmäler barnen till massa sporter utan att prata med barnens pappa? Det är väll dålig kommunikation ?

Om jag pratar med barnen och dom vill prova någon sport så kollar ju jag självklart med mamman vad hon tycker om detta ? Har vi råd ?passar tiderna hur många dagar i veckan är det? Funkar det praktiskt med jobb osv osv ?

Om barnen bor hos mamman på heltid ska väl för helvete inte pappan lägga sig i vad barnen utövar för sport, då är det bevisat vad han är för förälder, att man underlättar för barnen att träffa den andra föräldern, det är det som ofta är avgörande i vårdnadstvister, inte att mamman ska berätta allt som sker hos henne, det är upp till henne.
  • Anonym (finns det?)

Finns det alls möjlighet för 2-åringar att spela "hockey fotboll handboll"? Det är väl på gränsen att ens 4-åringar har möjlighet till det.

• Anonym (Galet ex)
    Giftskåneman skrev 2019-11-30 01:30:00 följande:

Om barnen bor hos mamman på heltid ska väl för helvete inte pappan lägga sig i vad barnen utövar för sport, då är det bevisat vad han är för förälder, att man underlättar för barnen att träffa den andra föräldern, det är det som ofta är avgörande i vårdnadstvister, inte att mamman ska berätta allt som sker hos henne, det är upp till henne.

Du missar poängen. Vi har varannan vecka och gemensam vårdnad.
  • Anonym (nja)

Det handlar väldigt mycket om vad mamman vill, gör och säger/inte säger. Ingenting alls om hur barnen mår, vad de vill, vad de säger.
    Vilken skillnad skulle ensam vårdnad göra tycker du? Det påverkar inte boendet, men det skulle kunna förhindra att mamman hittar på saker med barnen, tex anmäler dem till vissa sporter.
    På vilket vis tycker du detta skulle gynna barnen?

• Giftskåneman
    Anonym (Galet ex) skrev 2019-11-30 02:56:24 följande:

Du missar poängen. Vi har varannan vecka och gemensam vårdnad.

Skriv då ut det.
  • Giftskåneman
    Anonym (nja) skrev 2019-11-30 09:43:49 följande:

Det handlar väldigt mycket om vad mamman vill, gör och säger/inte säger. Ingenting alls om hur barnen mår, vad de vill, vad de säger.

Vilken skillnad skulle ensam vårdnad göra tycker du? Det påverkar inte boendet, men det skulle kunna förhindra att mamman hittar på saker med barnen, tex anmäler dem till vissa sporter.

På vilket vis tycker du detta skulle gynna barnen?

Är man ensam vårdnadshavare är man boendeförälder
Svar på tråden Sjuk vårdnadstvist kunnig se hit !