• SagaG

    Rädd 16,5 åring

    Det finns inget lätt sätt att säga detta på så jag säger det bra. Jag är en lite mer än 16,5 år gammal. Jag har i hemlighet träffat en kille som är mycket äldre än mig. När vi senast träffades så glömde vi kondomen. Jag är nu rädd att jag är gravid. Om jag är det vett jag inte vad jag ska göra. Vet dock att jag inte vill behålla barnet. Skulle helst vilja ha en kirurgisk abort istället för en medicinsk. Tror inte jag klarar den känslomässiga stressen. 

    Vad ska jag göra? Hur ska jag förklara för minna förälder att jag kanske är gravid? Jag vill inte gå igenom en potentiell abort själv.

    Snälla ge några förlag är desperat!

  • Svar på tråden Rädd 16,5 åring
  • Anonym (?)

    Har du några egna pengar? Köp ett gravtest på Ica. Vänta tills det är några dagar efter den dag du borde fått mens och testa då. Är du gravid så kan du då berätta för dina föräldrar, i annat fall blir det en lärdom om att börja med annat preventivmedel eller komma ihåg kondom.

  • Anonym (Anonym)

    Kondom är ett måste. Du kanske är vaccinerad mot HPV men det enda som skyddar mot sexuella sjukdomar är kondom.

  • viseversa

    Hur mycket äldre är han? Får känslan av att han är en vuxen man och då är det riktigt äckligt och olagligt att ha sex med dig. Sen kanske det är bra att ta ett test innan man börjar noja för graviditet.

  • IceKitten
    viseversa skrev 2019-11-30 16:42:26 följande:

    Hur mycket äldre är han? Får känslan av att han är en vuxen man och då är det riktigt äckligt och olagligt att ha sex med dig. Sen kanske det är bra att ta ett test innan man börjar noja för graviditet.


    Ca 30 enligt hennes andra tråd....
  • viseversa
    IceKitten skrev 2019-11-30 16:50:40 följande:
    Ca 30 enligt hennes andra tråd....
    Men fyyy hoppas ts anmäler äcklet. 
  • SweeneyTodd
    viseversa skrev 2019-11-30 16:42:26 följande:
    Hur mycket äldre är han? Får känslan av att han är en vuxen man och då är det riktigt äckligt och olagligt att ha sex med dig. Sen kanske det är bra att ta ett test innan man börjar noja för graviditet.
    Vid 15 är man byxmyndig, så det är inte säkert att det är olagligt. Bara om det är någon som TS är i beroendeställning, t.e.x en lärare eller en tränare. 
  • SagaG

    Jag tror dock inte att ett test kommer att kunna säga något har bara gått 1,5 veckor sedan det hände.

  • Anonym (Anonym)
    SagaG skrev 2019-11-30 17:24:21 följande:

    Jag tror dock inte att ett test kommer att kunna säga något har bara gått 1,5 veckor sedan det hände.


    Du kan testa från första beräknade mensdag.
    SagaG skrev 2019-11-30 17:20:20 följande:

    Jag är bara väldigt rädd just nu.


    Vad är du rädd för? Kanske det finns lösningar? Då brukar rädslorna minska eller försvinna helt.
Svar på tråden Rädd 16,5 åring