Inlägg från: BurningDiamond |Visa alla inlägg
  • BurningDiamond

husköp med hyresgäst

Ganjins skrev 2019-11-30 20:57:49 följande:
    Jo jag förstår att det kan ta lång tid och vart har jag skrivit att jag tror att det är klart på kort tid? Det jag har skrivit är att dom har 3mån uppsägning och dom va uppsagda innan jag skrev på kontraktet, jag har inte skrivit att jag tror att dom är ute vid enligt kontraktet tillträdesdatumet eftersom dom säger att dom inte flyttar.

Min fråga har hela tiden vad det är som gäller enligt kontraktet!
    Hilde3000 skrev 2019-11-30 20:41:08 följande:

Osäker på det. Kanske inte om säljaren har startat en process hos kronofogden innan ditt tillträdesdatum?

Säljaren har sagt att han inte startar en process hos kronofogden utan affären får avbrytas eller så får jag starta den processen.. men jag vill ju veta vad som gäller enligt kontraktet, är det han som ska se till att huset är tomt eller blir det mitt ansvar
    När sades hyresgästen upp?

Kontakta en jurist och fråga vad som gäller. Utan att ha läst kontraktet så låter det som om säljaren begår kontraktsbrott om ni båda signerat att säljaren är ansvarig för att egendomen är tom oc städad, men vad påföljden blir vet jag inte.
  • BurningDiamond
    trollhona skrev 2019-12-01 22:23:53 följande:

Gör det enkelt för dig. När du får tillträde så åker du till huset, är idioterna kvar så ringer du polisen och säger att främmande människor befinner sig i ditt hus och vägrar ge sig av.
    De har ingen rätt till huset, polisen får bära ut dem.
    Du har fullt tillträde till ditt hus.
    BYT LÅS.
    Hota att Anmäla för olaga intrång om de inte tar med sitt skit och drar.

Nej, det olagligt att göra så. Ge inte den typen av råd.
  • BurningDiamond
    trollhona skrev 2019-12-02 16:56:34 följande:
    Det är inte "olagligt"
    TS har all rätt att avhysa främlingar från sin bostad när de inte lämnar frivilligt. TS har inget kontrakt med dessa människor, kronofogdeprocessen är inte TS ansvar utan åligger säljaren då de har kontrakt (som är uppsagt) med honom. 
    Du vet väl att uppmaning till brott är mot reglerna här på FL?
Svar på tråden husköp med hyresgäst