• Anonym (Oskyl­dig)
    Sat 30 Nov 2019 22:56
    440 visningar
    12 svar
    12
    440

    Oskyldig

    Helt absurt, men igår tog min fru upp "det där med att jag var otrogen för fem år sedan". Saken är den att jag aldrig har varit otrogen. Hon har inte heller anklagat mig för det tidigare, men hon har under flera år kommit med gliringar som jag aldrig tyckt att jag förtjänat.

    Hon har alltså i flera år "vetat" att jag var otrogen på hotellrummet då jag var borta på grabbresa med några vänner.

    Efter vårt samtal igår så tror hon inte längre det. Men jag vet inte vad jag känner riktigt, att helt ovetandes ansett som skyldig under en så lång tid gör mig ledsen.

  • Svar på tråden Oskyldig
  • Anonym (Camil­la)
    Sat 30 Nov 2019 23:32
    #1

    Det ska du inte fundera på här. Du ska sätta fig ner med frugan och reda ut det där. Ni började och du har tydligen kunnat förklara så hon inte längre tror att du var otrogen. Efterspelet för dig nu är att du känner dig oskyldigt misstänkt. Den diskussionen måste ni ta upp tillsammans. Även det faktum att det har sopats under mattan i fem år. Hur kommer det sig att det tas upp på nytt just nu?

    Nej åter till diskussionsbordet.

  • Anonym (A)
    Sun 1 Dec 2019 12:50
    #2
    Anonym (Camilla) skrev 2019-11-30 23:32:03 följande:
    Det ska du inte fundera på här. Du ska sätta fig ner med frugan och reda ut det där. Ni började och du har tydligen kunnat förklara så hon inte längre tror att du var otrogen. Efterspelet för dig nu är att du känner dig oskyldigt misstänkt. Den diskussionen måste ni ta upp tillsammans. Även det faktum att det har sopats under mattan i fem år. Hur kommer det sig att det tas upp på nytt just nu?
    Nej åter till diskussionsbordet.
    Håller med
  • Anonym (Oskyl­dig) Trådstartaren
    Mon 2 Dec 2019 09:30
    #3
    Anonym (Camilla) skrev 2019-11-30 23:32:03 följande:

    Det ska du inte fundera på här. Du ska sätta fig ner med frugan och reda ut det där. Ni började och du har tydligen kunnat förklara så hon inte längre tror att du var otrogen. Efterspelet för dig nu är att du känner dig oskyldigt misstänkt. Den diskussionen måste ni ta upp tillsammans. Även det faktum att det har sopats under mattan i fem år. Hur kommer det sig att det tas upp på nytt just nu?

    Nej åter till diskussionsbordet.


    Ursäkta om jag var otydlig, det togs upp för första gången någonsin nu i fredags. Hon har inte sagt något alls under dessa år utan bara trott sig veta att jag varit otrogen. Jag har inte alls vetat om hennes misstanke.

    Jag försökte diskutera saken nu under helgen, men hon vill inte alls prata om det längre. Jag antar att hon nu inser att hon har haft fel och behövet smälta det ett tag.
  • Anonym (man)
    Mon 2 Dec 2019 13:16
    #4
    Anonym (Oskyldig) skrev 2019-11-30 22:56:19 följande:

    Helt absurt, men igår tog min fru upp "det där med att jag var otrogen för fem år sedan". Saken är den att jag aldrig har varit otrogen. Hon har inte heller anklagat mig för det tidigare, men hon har under flera år kommit med gliringar som jag aldrig tyckt att jag förtjänat.

    Hon har alltså i flera år "vetat" att jag var otrogen på hotellrummet då jag var borta på grabbresa med några vänner.

    Efter vårt samtal igår så tror hon inte längre det. Men jag vet inte vad jag känner riktigt, att helt ovetandes ansett som skyldig under en så lång tid gör mig ledsen.


    Blir så när man inte diskuterar problem i ett förhållande utan sopar dem under mattan. Men det är väl bra att det kom upp på tapeten nu så ni kunde avhandla den?

    Min gissning är att hon inte alls tror på dig utan bara sa så för att slippa snacka om det. Jag tycker att du borde ta upp det igen och inte nöja dig förrän du är helt säker på att hon tror dig. I annat fall kommer hon fortsätta gå runt och tro saker utan att ta upp det med dig och det kommer förgifta ert förhållande.
  • Anonym (man)
    Mon 2 Dec 2019 13:19
    #5
    Anonym (Oskyldig) skrev 2019-12-02 09:30:04 följande:
    Jag försökte diskutera saken nu under helgen, men hon vill inte alls prata om det längre. Jag antar att hon nu inser att hon har haft fel och behövet smälta det ett tag.
    Antingen det, men jag tror att man inte ändrar uppfattning om något man gått omkring och trott i en massa år bara sådär. Jag tror snarare att hon fortfarande tror du varit otrogen men tycker att det inte är värt att snacka om det för du kommer bara neka för det är vad de allra flesta gör.

    Jag tycker som sagt det får bli du som får driva det tills ni båda är nöjda.
  • Anonym (Oskyl­dig) Trådstartaren
    Mon 2 Dec 2019 14:23
    #6
    Anonym (man) skrev 2019-12-02 13:19:24 följande:
    Antingen det, men jag tror att man inte ändrar uppfattning om något man gått omkring och trott i en massa år bara sådär. Jag tror snarare att hon fortfarande tror du varit otrogen men tycker att det inte är värt att snacka om det för du kommer bara neka för det är vad de allra flesta gör.

    Jag tycker som sagt det får bli du som får driva det tills ni båda är nöjda.
    Jag kollar igen om några veckor.
  • Anonym (man)
    Mon 2 Dec 2019 14:32
    #7
    Anonym (Oskyldig) skrev 2019-12-02 14:23:20 följande:
    Jag kollar igen om några veckor.
    Varför om några veckor? Varför inte nu?
  • Anonym (Oskyl­dig) Trådstartaren
    Mon 2 Dec 2019 21:04
    #8
    Anonym (man) skrev 2019-12-02 14:32:29 följande:
    Varför om några veckor? Varför inte nu?
    Hon ville absolut inte prata om det varken under lördagen eller söndagen. Jag vill inte pressa henne. Har hon inbillat sig något under fem år kan det ta ett tag att återhämta sig efter uppvaknandet. Att pressa någon till samtal är inte min grej, jag vill föra ett avslappnat samtal.
  • Anonym (Hmm)
    Mon 2 Dec 2019 21:13
    #9

    Haft en kärring som såg otrohet fanns det ingen hade vart.
    Gnäller hon om sånt utan att det har vart så - Run Forrest - Run!!
    Mitt ex gav sig aldrig - därför är hon just - ett ex!

  • Anonym (oskyl­digtAn­klagad­)
    Fri 6 Dec 2019 14:06
    #10

    håller med föregående talare. 

    Jag blev oskyldigt anklagad av mitt ex. Massor av gliringar under flera år. Och så fort hon konfronterades med vad hon menade med sina kommentarer så ville hon inte prata om det. Svårt att göra något åt saken då. 

    Tillslut så drämde hon "korten på bordet". Tydligen hade någon okänd person, fällt en kommentar någon gång för flera år sedan. Jag får inte veta vem som sagt det och nu är hon övertygad om att jag varit otrogen. 

    Det går liksom inte argumentera. Hur motbevisar man en falsk anklagelse? 

    Nä... det slutade med skilsmässa och såhär i efterhand var det nog det bästa som kunde hända. Det här hade legat över förhållandet på tok för länge och jag inser idag att det aldrig blivit bättre... 

    På ett sätt är det synd. Tycker vi hade det väldigt bra tillsammans. Och det var mycket barn inblandat i detta. Både egna och plusbarn som fick lida. Men väljer man att lita på någon "okänd" framför sin partner så är det inte mycket att göra. 

  • Anonym (Camil­la)
    Fri 6 Dec 2019 16:25
    #11
    Anonym (Oskyldig) skrev 2019-12-02 09:30:04 följande:

    Ursäkta om jag var otydlig, det togs upp för första gången någonsin nu i fredags. Hon har inte sagt något alls under dessa år utan bara trott sig veta att jag varit otrogen. Jag har inte alls vetat om hennes misstanke.

    Jag försökte diskutera saken nu under helgen, men hon vill inte alls prata om det längre. Jag antar att hon nu inser att hon har haft fel och behövet smälta det ett tag.


    Förstår ni båda behöver smälta det hela. När du förklarar så måste jag ändå fundera på varför hon inte sagt något. Lite skylla sig själv att inte ta upp det till diskussion under 5 långa år.

    Hoppas ni kan ta upp det igen för att sedan lägga det till handlingarna. Lycka till.
  • Anonym (Oskyl­dig) Trådstartaren
    Thu 19 Dec 2019 21:44
    #12

    Kort uppföljning:

    De senaste veckorna har vi haft mer sex än sammanlagt på de föregående fem åren. Bättre på alla sätt! Så helt klart har min fru inte längre uppfattningen att jag skulle varit otrogen.

Svar på tråden Oskyldig