• Anonym (Anonym)

    Ensam

    Jag är så nere och allt känns bara hopplöst. Jag är 40+ singelmamma. Vill gärna ha någon men samtidigt vill jag inte träffa någon för jag orkar inte gå igenom allt med otrohet o separation igen. Känns som om det är något man får räkna med i dagens samhälle. Otrogna män alltså.

    Jag orkar inte äta, orkar inte ta tag i mitt liv. Sitter bara i soffan o gråter när jag inte jobbar.

    Hur fan kommer jag ut det här när livet känns världelöst??

  • Svar på tråden Ensam
  • Anonym (Börja)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-02 09:01:02 följande:

    Jag är så nere och allt känns bara hopplöst. Jag är 40+ singelmamma. Vill gärna ha någon men samtidigt vill jag inte träffa någon för jag orkar inte gå igenom allt med otrohet o separation igen. Känns som om det är något man får räkna med i dagens samhälle. Otrogna män alltså.

    Jag orkar inte äta, orkar inte ta tag i mitt liv. Sitter bara i soffan o gråter när jag inte jobbar.

    Hur fan kommer jag ut det här när livet känns världelöst??


    Börja träna, börja dejta unga killar. Har du pratat med dina väninnor?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Börja) skrev 2019-12-02 09:06:21 följande:

    Börja träna, börja dejta unga killar. Har du pratat med dina väninnor?


    Ja jag har pratat med vänner. Dom tycker jag ska dejta. Men jag är inte intresserad av någon. Jag önskar så att den otrogna jag hade innan inte hade varit otrogen så många ggr. Just nu i sorgen så tänker jag på allt bra. Glömmer av lite hur dåligt jag mådde i allt de där.
  • Anonym (Börja)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-02 09:08:29 följande:

    Ja jag har pratat med vänner. Dom tycker jag ska dejta. Men jag är inte intresserad av någon. Jag önskar så att den otrogna jag hade innan inte hade varit otrogen så många ggr. Just nu i sorgen så tänker jag på allt bra. Glömmer av lite hur dåligt jag mådde i allt de där.


    Vill du inte så får du räkna med att det inte blir någon närhet du vill inte ha sex?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Börja) skrev 2019-12-02 09:13:29 följande:

    Vill du inte så får du räkna med att det inte blir någon närhet du vill inte ha sex?


    Nej inte bara sex. Då skulle jag känna mig utnyttjad o äcklig.
  • Anonym (Börja)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-02 09:15:04 följande:

    Nej inte bara sex. Då skulle jag känna mig utnyttjad o äcklig.


    Så det är en pojkvän du vill ha? Vill du gå tillbaka till ditt förra förhållande
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Börja) skrev 2019-12-02 09:18:52 följande:

    Så det är en pojkvän du vill ha? Vill du gå tillbaka till ditt förra förhållande


    Han var notoriskt otrogen men man är ju så knäpp så man tänker mest på det som var bra och glömmer hur ledsen man varit
  • Anonym (H)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-02 09:01:02 följande:

    Jag är så nere och allt känns bara hopplöst. Jag är 40+ singelmamma. Vill gärna ha någon men samtidigt vill jag inte träffa någon för jag orkar inte gå igenom allt med otrohet o separation igen. Känns som om det är något man får räkna med i dagens samhälle. Otrogna män alltså.

    Jag orkar inte äta, orkar inte ta tag i mitt liv. Sitter bara i soffan o gråter när jag inte jobbar.

    Hur fan kommer jag ut det här när livet känns världelöst??


    Majoriteten av män och kvinnor är ej otrogna. Fatta beslut baserat på detta faktum.
  • Anonym (Anonym)

    Hur ska jag kunna vara lycklig ensam? Hur gör man?

  • Anonym (H 2)

    Jag tycker att det låter som att du inte är redo. Än. Det betyder inte att du kommer att vara ensam för evigt. Du går uppenbarligen igenom en jobbig period just nu, men den kommer inte att vara för evigt. Du tänker fortfarande på ditt ex och har nog inte bearbetat det klart. Försök att göra trevliga saker i vardagen och ta hand om dig själv. Tids nog kommer du att känna dig mer redo. Tror inte att det är bra idé att tvinga dig ut på dejter när du mår då pass dåligt. Inte heller ska du tänka att det kommer att vara så för alltid. Det är övergående. Jag lovar!

  • Moder1

    Är man inte lycklig i sig själv är det svårt att vara det i tvåsamhet.

    Hitta på saker med dina vänner, börja träna, skäm bort dig själv.

    När tiden är mogen träffar du någon som kan glittra lite extra i ditt liv.

  • Anonym (A)
    Moder1 skrev 2019-12-02 12:05:22 följande:
    Är man inte lycklig i sig själv är det svårt att vara det i tvåsamhet.
    Hitta på saker med dina vänner, börja träna, skäm bort dig själv.
    När tiden är mogen träffar du någon som kan glittra lite extra i ditt liv.
    +1
  • Anonym (Anonym)

    Du är inte redo än. Ta hand om dig själv, bygg upp ditt självförtroende.

    Kolla på LAS of attraktion på youtube.

  • Anonym (D)

    Bygg upp dig. Gör något fysiskt, det ger goda hormonet. Gruppträning, löpgrupp. Odla dina vänskaper. Skaffa en helt ny hobby och skifta fokus till att få ett bra liv. Var glad du blev av med det otrogna aset.

Svar på tråden Ensam