Ni som valt att inte amma era barn? (Eller ni som är amningsexperter?) Hjälp!
Tycker också du kan testa att "hobbyamma" d.v.s bara amma för närhetens skull och för att barnet ändå får i sig litegrann. Är barnet inte mätt och nöjd ger man ersättning också. Man måste ju inte välja antingen eller precis som de andra skriver. Man kan ju använda amningen och brösten mest som tröst utan huvudsyfte att barnet ska bli mätt. Nu har inte jag alls haft så problematisk amning som du TS, men tyckte att amningen var jobbig ffa med mitt första barn eftersom jag hade högra krav på mig själv att helamma. Blev väldigt trött och sliten, hade med facit i hand mått bättre ffa psykiskt av att ge flaska delvis eller helt istället. Med mitt andra och tredje barn bestämde jag mig för att släppa kravet och att det var OK att ge flaska om jag kände att jag inte orkade och ville. Det ledde faktiskt till att amningen gick bättre och jag mådde bättre. Trean gav jag knappt flaska till alls, och ammade till han var 10 månader. Just för att det inte var ett krav, ammade bara för att jag själv och barnet ville.