• Mon 2 Dec 2019 10:50
    664 visningar
    5 svar
    5
    664

    Vad skulle du gjort?

    Efter 3 år kommer han hem och vill lämna mig. Han älskar mig inte längre, har bestämt sig, vill inte gifta sig och ha fler barn, så då kan han inte vara hundra säger han? För mig kom det som en chock. Fick panik. Vi har barn sedan tidigare relationer och hans ex bråkar ständigt och har gjort sedan vi träffades. Jag grät och bad honom att inte ge upp, frågade om han var 100, han sa nej och ångrade sig sen. Säger att han inte är sig själv att han är stressad.

    Nu sitter jag här osäker och otrygg på en man jag litat på till 100%, min själsfrände., och vet inte vad jag ska göra. Han övertygar mig inte direkt även fast han vet att jag är förvirrad och sårad. Om jag inte ber honom om bekräftelse... typ.

  • Svar på tråden Vad skulle du gjort?
  • Anonym (E)
    Mon 2 Dec 2019 11:01
    #1
    +1

    Sagt ?ok då så, då gör vi slut? honom flytta ut/flyttat ut beroende på vems bostaden är. Brytit all kontakt. Antingen inser han sedan att det var ett misstag och kömpar för att få tillbaka mig och få mig att lita på honom igen, eller så inser han att det var rätt och då hittar jag någon annan (alternativt förblir singel, jag är nämligen inte mycket för dejting och relationer längre - ser det som slöseri med tid, känslor och energi då det är nästintill 99% risk att det tar slut förr eller senare och även hög risk för otrohet mm).

  • Mon 2 Dec 2019 11:49
    #2

    Jo om man inte hade så starka känslor och gått och varit förberedd ett tag....Men jag är ingen maskin.

  • Mon 2 Dec 2019 14:12
    #3
    caerr skrev 2019-12-02 11:49:33 följande:

    Jo om man inte hade så starka känslor och gått och varit förberedd ett tag....Men jag är ingen maskin.


    Handlar inte om att  vara en maskin, handlar om att ha självrespekt och självförtroende nog att dra gränser för hur man tillåter andra att behandla en.
  • Anonym (Grabb­en bredvi­d)
    Mon 2 Dec 2019 15:32
    #4
    BurningDiamond skrev 2019-12-02 14:12:42 följande:
    Handlar inte om att  vara en maskin, handlar om att ha självrespekt och självförtroende nog att dra gränser för hur man tillåter andra att behandla en.
    Håller med!
  • Anonym (H)
    Mon 2 Dec 2019 15:47
    #5
    +1

    Jag hade aldrig velat vara med någon som inte vill vara med mig. Då dör mina känslor direkt.. Med tanke på att jag även hade känt att jag inte hade kunnat lite på honom så hade det förstört vårt relation ytterligare. Jag behöver känslor och tillit för att vara i ett förhållande. Jag hade alltså gjort slut.

Svar på tråden Vad skulle du gjort?