• Anonym (Bläääääää)

Sätter du fötterna på bordet hos andra?

Skulle du få för dig att sätta upp fötterna på soffbordet hos andra? Barfota sommarfötter som har gått i sandaler hela dagen? Anser du att det är ok beteende? Skulle du göra så själv hemma hos någon annan? Accepterar du att folk gör så hemma hos dig?

Folk med brutna ben som måste ha benet rakt fram i rätt höjd räknas inte.

• Svar på tråden Sätter du fötterna på bordet hos andra?
  • LoveRain

Hade kunnat göra det hemma hos någon jag känner väl under förutsättning att personen själv gör så. Annars så absolut inte, det är ohyfsat att lägga upp sina fötter på andras möbler.

Lägger själv upp fötterna på soffbordet hemma hos mig själv för övrigt. Har smutsiga fötter tvättar jag av dem innan jag lägger dem i sängen eller soffbordet.

• Anonym (japp)

Ja, hos nån jag är hos ofta.

Ja, dom får göra så hos mig, det är så avslappnande.

• Anonym (Bläääääää)
    LoveRain skrev 2019-12-02 19:43:09 följande:
    Hade kunnat göra det hemma hos någon jag känner väl under förutsättning att personen själv gör så. Annars så absolut inte, det är ohyfsat att lägga upp sina fötter på andras möbler.

Lägger själv upp fötterna på soffbordet hemma hos mig själv för övrigt. Har smutsiga fötter tvättar jag av dem innan jag lägger dem i sängen eller soffbordet.
    Hur väl är väl? Menar du typ din mamma? Svärmor? Brorsan? Kompisen?
    Anonym (japp) skrev 2019-12-02 19:43:43 följande:
    Ja, hos nån jag är hos ofta.

Ja, dom får göra så hos mig, det är så avslappnande.
    Som vem då t ex? Och är det ok även med "sandalfötter" eller bara för någon som har strumpor?

• Anonym (Barfota!)

Jag gör det bara hos folk där jag vet att det är ok! Hemma hos mig är alla välkomna att göra det- barfota, smutsiga fötter såväl som svettiga sportstrumpor!

• Anonym (japp)
    Anonym (Bläääääää) skrev 2019-12-02 19:47:24 följande:
    Hur väl är väl? Menar du typ din mamma? Svärmor? Brorsan? Kompisen?

Som vem då t ex? Och är det ok även med "sandalfötter" eller bara för någon som har strumpor?

Alla fötter är ok, jag är inte så äcklad....
  • flygrl

Nej, det är otänkbart för mig göra så både hos andra och hemma hos mig. Och det är inte heller ok att andra gör så i mitt hem. Oavsett man är barfota eller har strumpor på sig. No f*****g way...ewww!!!

• Anonym (Jaaa)

Det är helt ok att lägga upp sina fötter på mitt soffbord!

Mina egna fötter åker bara upp på folks soffbord om jag är hemma hos en vän eller familjemedlem där jag vet att dom hade lagt upp sina hos mig

• Fjäril kär

Jag lovar att fötterna är tusen gånger renare än samtliga mobiltelefoner som verkligen är en snuskkälla men som smetas överallt på köksbordet och rumsbordet...

Just saying...

Jag lägger upp fötterna hos de som är okej med det vilket är både familj, exet och vänner

• BurningDiamond
    Fjäril kär skrev 2019-12-02 20:24:05 följande:

Jag lovar att fötterna är tusen gånger renare än samtliga mobiltelefoner som verkligen är en snuskkälla men som smetas överallt på köksbordet och rumsbordet...

Sant.

I min vänskapskrets är fötter OK på soffbordet. En kompis hade ett tag en sambo som inte tillät det, men av andra anledningar blev hon tack och lov inte långvarig, så nu är fötterna på bordet åter tillåtet.
  • Anonym (Dubbeldäckare)

Aldrig, Har själv dock ett soffbord med två skivor, där nedre planet är tillåtet.

• Anonym (Etikett)

Nej. Inte hemma hos oss själva heller. Jag har en fotpall jag sätter upp fötterna på. Den använder bara jag så ingen annan drabbas av min ev. svett. Den står inte framme om vi har gäster heller.

• Anonym (:))

Jag har har inte fötterna på soffbordet och tycker ärligt talat att det är jäkligt respektlöst när en gäst bara tar sig friheten att göra det hos mig.

• Anonym (H)
    BurningDiamond skrev 2019-12-02 21:06:58 följande:

Sant.

I min vänskapskrets är fötter OK på soffbordet. En kompis hade ett tag en sambo som inte tillät det, men av andra anledningar blev hon tack och lov inte långvarig, så nu är fötterna på bordet åter tillåtet.

Haha, såklart sambon var en kvinna..
  • Gizmo
    Anonym (:)) skrev 2019-12-02 22:37:56 följande:
    Jag har har inte fötterna på soffbordet och tycker ärligt talat att det är jäkligt respektlöst när en gäst bara tar sig friheten att göra det hos mig.
    Ja, eller hur? 
Svar på tråden Sätter du fötterna på bordet hos andra?