• skuldfällor

    Hur fungerar klarna faktura?

    Hej!

    Jag handlar ofta på nätet och brukar alltid välja faktura som mitt betalningsmetod. Majoriteten av alla gånger så brukar Klarna ha hand om fakturorna. Min vännina berättade att man betalar en månadsavgift/årsavgift till klarna och blir per automatik medlem hos dem om man har betalat fakturor genom klarna. Detta kom som en överraskning för mig. Stämmer detta verkligen? jag delar aldrig upp min faktura, utan betalar bara en engångsfaktura för produkterna jag köper, men inte förväntade jag mig att man per automatik blir medlem där och betalar en avgift till dem.

  • Svar på tråden Hur fungerar klarna faktura?
  • Anonym (Nja)

    Både ja och nej blir det väl. Ja du blir på ett sätt medlem hos dom eftersom du betalar till dom. ?Medlemsavgiften? måste väl vara fakturaavgiften som menas i så fall. Den brukar väl vara på 19kr. Jag vet inte säkert men jag har inte betalat något annat till dom.

  • Tecum

    Jag betalar en del via Klarna men har aldrig hört talas om någon medlemsavgift. Inte heller fakturaavgift på det jag betalat.

  • LoveRain

    Klarna tjänar främst pengar på förseningsavgifter och inkassoavgifter.

    Väljer du betala senare som alternativ så ska du betala inom 14 dagar. Vill du betala efter en månad kostar det 39:- osv

  • Mint

    Var bara noga med vad du väljer så att det inte blir en delbetalning. Får du en faktura på hela beloppet som du betalar direkt, så är det allt du behöver betala.

    Folks problem med Klarna handlar om att de inte läser tillräckligt noga när de gör köpet, och att de slarvar med att betala i tid. Vet man vad man gör ska inte Klarna behöva innebära några extrakostnader.

Svar på tråden Hur fungerar klarna faktura?