• FrökenMy

    Secret Santa förslag!

    Hej!

    Har blivit tilldelad en ingift ?släkting? till Secret Santa över jul, jag känner inte alls personen utan vi har träffats med respektive familjer vid storhelger någon gång eller två.

    Jag har luskat ut att personen gillar att baka, något jag själv är värdelös på och har absolut noll kunskap om, tanken är att köpa några lyxiga råvaror/ingredienser (typ färsk vaniljstång eller nåt) men jag har ingen koll!

    Matlagning är lättare för då finns det ju oljor och salt och allt möjligt men inom bakning är jag lost!

    Nån som vill komma med förslag och hjälpa en novis?

  • Svar på tråden Secret Santa förslag!
  • Anonym (baka)

    Köp kanske några fina bakformar, en fin serveringsbricka eller liknande.

  • IceKitten

    Lite olika fina choklader? Ruby (definitivt), vit, mörk... I värsta fall kan hon bara äta dem. Bakning är ett stort område, hon kanske bara gör sockerkaka liksom...

  • Jagochdublirvi

    Vet du om hon allmänt gillar att baka eller är det så att hon gillar göra tårtor och mer avancerade saker?

    Annars kan du alltid köpa bakgrejor som fina formar och sådant. Du hittar mycket på tantfondant.se och kakburken.se eller någon annan liknande sida

  • FrökenMy

    Definitivt en avancerad bakare!

    Därav att jag tänker lite finare ingredienser för redskap verkar finnas. Chokladen var ett bra förslag!

    Jag gör knappt havrebollar själv så jag vet inte om det finns några råvaror man ?unnar? sig inom bakning(som man kan göra med en riktigt fin olivolja) jag tänkte som sagt på nån fin vanljstång men fastnade där haha

  • Anonym (Fi)

    Be någon kompis fråga på en av facebooks alla bakgrupper så lär du garanterat få bra idéer! Att du inte ska göra det själv är helt enkelt att du riskerar att personen ifråga är med där : - )

  • Kusinen

    Sånt som är kul att baka med men som är dyrt: Olika sorters choklad, jag tycker marabou choklad är bra att baka med. Lakritspulver. Udda färger (inte blå, röd, grön, gul), olika nötter, muscavadosocker,

  • Anonym (Hemmabagaren)

    Mitt förslag är att du köper en fin kakburk, bra bakchoklad, muscovadosocker och en burk dulce de leche samt skriver ut receptet som finns i länken nedan fint (för hand om du gillar att texta snyggt).

    Det är inte ett svårt recept, men väldigt goda kakor och jag tänker att det är kul om presenten liksom hänger ihop och (om mottagaren vill) faktiskt kan användas till en uttänkt sak.

    blogg.amelia.se/lindalomelino/2013/06/06/chokladkakor-med-dulce-de-leche/

  • StorPappa1337

    Hej,

    Köp den dyraste ingrediensen som finns
    på marknaden just nu.

    Kostar CA 15 000 SEK/kg

    Jag talar såklart om saffran.

    Vem skulle inte bli glad över något
    som är dyrare än guld????

    Mvh 
    StorPappa

  • FrökenMy
    StorPappa1337 skrev 2019-12-12 16:00:27 följande:

    Hej,

    Köp den dyraste ingrediensen som finns

    på marknaden just nu.

    Kostar CA 15 000 SEK/kg

    Jag talar såklart om saffran.

    Vem skulle inte bli glad över något

    som är dyrare än guld????

    Mvh 

    StorPappa


    Tack! Jag hittade en fin liten burk idag med hela pistiller som jag slog till på :)
Svar på tråden Secret Santa förslag!