Inlägg från: Anonym (Kollegan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kollegan)

Ni som haft utmattningssyndrom

En av mina närmsta kollegor är sjuk pga stress och kan komma att vara borta länge. Jag pratade med min chef igår som sa att hon nog behövde få vara ifred. Jag bryr mig ju om kollegan även på ett privat plan och hade tänkt skicka en liten hälsning till henne men har inte gjort det pga chefens kommentar. Kanske påminner jag bara om jobbet och det blir fel. Ni som haft utmattningssyndrom eller liknande, hur reagerade ni på hälsningar från kollegor? Uppskattades det eller kändes det bara jobbigt?

• Svar på tråden Ni som haft utmattningssyndrom
  • Anonym (Kollegan)

Tack för svaren. Jag skulle givetvis aldrig kontakta henne med jobbgrejer men jag tror jag avvaktar lite med att bara skicka en hälsning också. Vi är bara jobbkompisar och ungås inte privat så jag är så klart starkt förknippad med jobbet för henne. Nu är ju allt nytt och säkert kaotiskt för henne också. Jag kanske skickar ett julkort i stället, då behöver hon inte känna att hon måste svara heller om hon inte vill, som man kan känna sig pressad att göra om man får ett sms.

Jag hade själv lunginflammation förra vintern som blev en otroligt seg historia. Det är inte riktigt samma sak men jag minns hur extremt less jag var på alla som sa Krya på dig! Även om det är med all välmening kan det bli stressande.

Svar på tråden Ni som haft utmattningssyndrom