Invandrare och problem
Om jag förstår ditt resonemang rätt vill du göra gällande att de olika prissättningsrna är gjorda pga rasistiska skäl. Kan du redogöra för på vilka grunder prissättningen har med kultur, hudfärg eller härkomst att göra?
Och hur var det med den där lögnen om att det var mer än akut tandvård som ingick? Vem kom med den lögnen?
Var får du idéer om att jag tycker eller inte tycker någonting om vad pensionärer eller migranter ska betala för tandvård? Du drar fram påståenden ur intet som trollkarlar drar fram kaniner ur en hatt och sen utgår du från att andra tycker olika saker om dessa påståenden helt utan belägg. det deduktiva resonemanget har stora brister.
Om jag frågar dig så här kanske du förstår hur jag uppfattar dina ogrundade frågor: Slår du fortfarande din fru? Svara nu ja eller nej på denna enkla fråga utan att slingra dig som en politiker!
Jag skulle faktiskt också gärna vilja veta om du - (och andra vänstermänniskor får gärna också svara)- tycker det är bra eller dåligt att människor som inte är svenska medborgare, aldrig betalat skatt i Sverige, vars föräldrar, farföräldrar osv aldrig betalat skatt i Sverige....... får i princip gratis tandvård.
Medan svenska fattigpensionärer tvingas betala mångdubbelt mer för samma behandling.
Är det bra, rättvist, väl använda skattepengar?
Svara på vad du tycker om detta.
Att svenska människors hårt hopjobbade skattepengar går till människor som ALDRIG bidragit här och som bara kommer hit av egoistiska skäl- de vill ha bättre levnadsstandard. Är det solidaritet, tycker du? Att egoistiska människor som tex betalt flyktingsmugglare och tagit sig långt bort, till ett land långt borta på tveksamt sätt- belastar vår sjukvård och att dessutom skattebetalare tvingas betala.
De människor som tycker detta är ok bör betala för dessa ur egen ficka. Inte vara generös med andras pengar, det kan likställas med stöld.