• flygrl

Min sambo skadar min hund

Kan bara instämma i det viseversa skriver. Hur fan kan du fortsätta va ihop med en så vidrig människa som misshandlar din hund som du säger dig älska? Det har tydligen pågått flera år och du låter det fortgå.

Du tillåter att hunden har det så här, att den får sitt liv och sin trygghet förstörd. Jag skulle aldrig kunna älska ett sånt f*****g kräk och jag skulle aldrig kunna lita på honom i nåt avseende. En människa som behandlar djur illa är också fullt kapabel behandla människor illa, ditt barn tex. :/

Jag skulle aldrig kunna lita på en djurplågare. Den personen har gått över en grundläggande gräns och jag vill inte ha såna människor i mitt liv. Sätt för fan ner foten nu och gör slut med kräket! För din stackars hunds skull, för ditt barns skull och faktiskt också för din egen skull. Du är iofs vuxen och kan välja bli trampad på men du har ett självklart ansvar skydda ditt djur och ditt barn från bli trampade på. Sätt stopp nu!

• flygrl
    pyssel skrev 2019-12-05 19:37:32 följande:

Han har något fundamentalt fel i sin empati. Alla kan inte gilla hundar men att NJUTA av att kuva och skrämma..? Nej, det där är så stört så jag hade varken velat lämna barn eller hund ensam med honom. Hade inte kunnat fortsätta med en sådan man. De bitarna du beskriver som bra, hur kan du koppla bort det grymma han gör och tycka att det är "bra sex"? Ni är ju i ett riktigt förhållande, en liten familj, det är ingen KK. Kanske blir du hjälpt av att läsa om misshandel som inleds med våld mot partnerns husdjur.

Anonym (Anonym 666) skrev 2019-12-05 20:33:44 följande:

Vänta ni bara, snart ger han sig på ts också eller barnet, eller båda! Och ts lär ju låta det fortgå också! Säger man inte nej då det redan gått så här långt så undrar man var det slutar, på akuten för någon av dem kanske.

Finns det möjligen någon hacker därute som kan ta reda på vem ts är och anmäla djurmisshandel? Russia, if you're listening...!

Håller med er båda (och andra som skrivit i tråden). Ett as som TS sambo hade jag inte vågat lämna vare sig barn eller hund ensam med. Såna som han ska man inte vända ryggen mot utan ha full koll på medans man drar sig undan.

TS, det kan sluta illa för er alla tre och det är ditt ansvar se till så det inte blir så!
  • flygrl
    Littleboss skrev 2019-12-06 01:34:44 följande:

Jag ska förtydliga så ni slutar angripa mig. Han psykiskt skadar henne genom att skrämma henne inte slå eller röra . På samma sätt som han gör med mig när jag lämnar toan och liknande. Det finns alltså inget aggressivt med hans beteende. Han vet att jag inte uppskattar det och därför utnyttjar han de. Han skulle aldrig skada mig eller min dotter och inget djur heller för den delen. Han förstår sig inte på skadan han gör mentalt. Och tror det är en metod han börjat med för att jag skall göra mig av med henne, alltså inte heller något som pågått i år, och inte heller att jag sitter lungt och tittar på när detta händer utan han får så han tiger varje gång så. Ja han är usel på många sätt och vis som gör detta, det är jag medveten om men angrip inte mig är ni snälla jag behöver inte bli påhoppad då jag alltid skyddar min hund och aldrig skulle låta henne omges av att vara vid honom ensam(som jag skrev) det gör inte saken bättre att bli arga på mig då jag faktiskt försöker att hitta ett bra sätt att lösa detta på. JAG gör det jag kan för att hon ska må så bra så möjligt. Detta händer inte varenda dag. Dom är aldrig ensamma. Och på helgerna är hon i mina föräldrars hus och springer på åkrarna. Men genom att ge bort henne i detta skede så lär han sig att beteendet är okej. Ska hon lämnas vidare ska det vara mitt beslut inte hans maktspel som orsakar det så återigen var frågan HUR JAG BEMÖTER HONOM. det är inte andra hundar utan endast henne som han hatar. Och han har en gång i tiden älskat henne.

Men herregud, om du inte trollar så undrar jag om du ens har koll på det mest grundläggande. Jag summerar: ?Han psykiskt skadar henne genom att skrämma henne? och han hatar hunden MEN ?det finns alltså inget aggressivt med hans beteende?. Du vågar inte lämna hunden ensam med honom. Han skrämmer också dig och det verkar du ta som det naturligaste i världen. Om det är nåt han är utöver empatistörd är det just aggressiv. Han borde fan sitta i fängelse.

Nej, asså du tänker inte klart av nån anledning för va finns det egentligen att fundera över här? Han skadar din älskade hund och det visar att han är en empatistörd jävel som också utgör ett hot mot ditt barn och dig själv. :/ Om du bryr dig om din hund och ditt barn måste du bryta det här nu. Du har fan inget val för deras hälsa är ditt ansvar. Inga jävla men utan gör slag i saken. Det kommer få både din hund, ditt barn och dig själv att må bättre.
  • flygrl

En sak till: det handlar inte om hur du ska bemöta honom. Han är störd och kommer tyvärr fortsätta va det. Du kan inte förändra honom. Du måste bort från honom tillsammans med barnet och hunden. Finns ingen annan lösning ffs.

• flygrl
    viseversa skrev 2019-12-06 18:06:37 följande:

Ingen ide att skriva mer. ts blev ledsen i ögat när vi kallade henne och hennes sjuka sambo för empatistörda så hpn avreggade sig. men hunden får nopg bo kvar i helvetet för ts försvarade ju beteendet. Vidrigt som satan. 

Hoppas hoppas att TS bara trollade och att inget av det här hemska är sant. Idiotiskt och obehagligt trollande iofs men iaf inget mer. Om TS inte trollade hoppas jag hon snabbt tar sitt förnuft till fånga och avslutar relationen med kräket.
Svar på tråden Min sambo skadar min hund