• MsFry

Min sambo skadar min hund

Sluta ursäkta honom. Inte nog med att han torterar din hund, det i sig är även misshandel av dig och ert barn. Psykologisk misshandel. Att skada partnerns husdjur eller ägodelar är ett stort steg in i ett misshandelsförhållande. Du har redan normaliserat hans störda beteende, du kan ge dig fan på att när hunden väl är väck kommer han ge sig på dig fysiskt istället.

Sök hjälp, kvinnojour eller hjälplinje. Du måste komma ur tillståndet av hjärntvätt du är i.

• MsFry

Alla ni som säger att allt är TS fel: ni fattar att hennes sambo är en kvinnomisshandlare va?

Han klämmer åt henne genom den stackars hunden. Att skylla på TS och säga att det är hennes fel är galet. Sambon är en vuxen människa som ansvarar för sina egna handlingar.

Att yla om att hon ska lämna honom hjälper inte eftersom hennes gränser för vad som är normalt och okej i ett förhållande antagligen redan är så förskjutna (hjärntvätt) att hon inte ser klart.

• MsFry
    Ess skrev 2019-12-07 09:57:06 följande:

Nej jag ser inte honom som en kvinnomisshandlare, däremot som en djurplågare.

Han har aldrig tyckt om eller velat ha hunden, sedan eskalerade det nog när hon förstörde golvet. Vet ju inte om hon förstört andra grejer mer än just golvet.

Barn och djur sen tidigare är ju aldrig införskaffade gemensamt och blir nog många gånger en källa till konflikter. Ts sambo skulle troligen aldrig skaffa hund på eget bevåg eftersom han inte gillar eller vill ha en hund.

Därför är det tramsigt av ts att inte inse fakta att han inte vill ha hunden. Antingen får ts omplacera hunden för hundens skull, eller så får hon sätta sig ner och diskutera hur de ska dela de gemensamma ägodelarna och få till ett umgängesschema för barnet.

Det är en väldigt vanlig strategi hos kvinnomisshandlare att ge sig på kvinnan indirekt genom ägodelar eller husdjur. Att han dessutom har en vana att skrämma ts själv tyder definitivt på att han är en misshandlare.

Hon bör inte omplacera hunden utan söka hjälp hos kvinnojour för att bli av med mannen.

När hunden väl är väck kommer hans beteende inte magiskt att slå om till att bli drömmannen utan han kommer hitta en annan måltavla, frågan är om det är ts själv eller deras barn? Och om ts då inte fått hjälp kommer hon ursäkta hans beteende då också. Det är en omedveten överlevnadsstrategi hos kvinnor som lever i misshandel.
  • MsFry
    Ess skrev 2019-12-07 12:23:52 följande:

Att han skrämmer henne ser jag som att han har en rätt kass humor som ts inte delar. 

Ts behöver inte belasta en redan ansträngd kvinnojour för en sån här sak, det är bara att säga att hon vill separera och sen dela upp umgänget med barnet och deras gemensamma ägodelar.

Vill hon inte separera så ska hon omplacera hunden.

Varför skulle han hitta en annan måltavla?

Fakta är att han inte gillar hunden, troligen gillar han inte hundar överhuvudtaget. Så detta problemet kommer försvinna när hunden gör det, men ev andra problem i relationen kommer naturligtvis finnas kvar.

Som pyssel skrev ovan: vad du ser det som är inte relevant. Mönstret är klassiskt för våld i nära relation. Att skrämmas och terrorisera familjen är ett stört beteende, som troligen kommer att eskalera.

Hon behöver en samtalskontakt för att bli kvitt sin hjärntvätt.
  • MsFry
    Tappadstekspade skrev 2019-12-07 11:08:54 följande:

Sluta ursäkta henne! Hon fattar så mycket att hon ska skriva om det på fl, det räcker ju! Hur länge ska hon spela offer? Skiter fullständigt om hon väljer en kvinnomisshandlande man, hon har ett jävla ansvar för sin hund!!!

Utsäktar? Nej varför tror du att jag gör det? Kan du något om de psykologiska mekanismerna hos de som lever med en som misshandlar en?

Hon har ett ansvar att ta sig ur det men vägen dit kan vara lång, just eftersom man ursäktar beteendet få ens gränser gradvis puttad framåt. Att starta en tråd här kan vara en bra start att ta sig ur det, så att ösa en massa skit på ts då får ses som kontraproduktivt.
  • MsFry
    Ess skrev 2019-12-07 13:36:41 följande:

Trams, se det för vad det är. Han är en idiot som tycker det är kul att skrämma hunden han inte gillar. Ts är en idiot som av ren princip vägrar göra av med hunden för att han vill det.

Trams? En människa som tycker om att terrorisera djur är inget att kalla trams. Han är klart störd. Att han skrämmer hunden är ett utslag av det.
  • MsFry
    Anonym (HAR POLISANMÄLT) skrev 2019-12-07 17:10:37 följande:

Jag har precis gjort en anmälan till polisen. Med ditt inlägg som bevis. Det du låter din hund utsättas för är djurplågeri och är straffbart här i Sverige. 

Så du har anmält en anonym persons sambo?
  • MsFry
    Ess skrev 2019-12-08 10:48:08 följande:

Det är trams att han är en kvinnomisshandlare. Att han misshandlar djuret är det ingen som sagt emot. Fast ts är lika mycket djurplågare som vägrar göra sig av med hunden av ren princip, tycker tom hon är steget värre som påstår sig älska sin hund och blaha blaha, sen gör hon inget åt det.

Som sagt, det är n vanlig strategi hos kvinnomisshandlare att ge sig på ägodelar och husdjur.

Mannen är ett as, kvinnan antagligen hjärntvättad. Läs på lite om de psykologiska funktionerna i våld i nära förhållanden.
  • MsFry
    Ess skrev 2019-12-08 11:02:36 följande:

Jag anser fortfarande att det är rent trams.

Jaha.
Svar på tråden Min sambo skadar min hund