• Cactus321

    Vad gjorde ni för att maximera chansen att bli gravid?

    Hej!

    Finns säkert massor med såna här trådar redan men startar en ny iaf.

    Undrar helt enkelt vad ni gjorde (eller gör nu) för att maximera chansen för att bli gravid? Drog ner på kaffe etc?

    Själv äter jag folsyra sedan ett par månader tillbaka. Har sedan länge också ätit extra tillskott av D-vitamin, magnesium och omega-3.

    Ha det gött!

  • Svar på tråden Vad gjorde ni för att maximera chansen att bli gravid?
  • Anonym (Li)

    Tempade, tog munkpeppar och såg till att själv få orgasm efter gubben kommit. Har ju ingen aning om de två sistnämnda hjälpte, men gravid blev jag!

  • Anonym (My)

    Inget. Jag slutade tänka på att jag ville bli gravid så blev jag det. Stress kan ha en stor inverkan på fertiliteten, det har den alltid haft på mig.

  • Anonym (Vin)

    Tog en rejäl fylla någon vecka efter ägglossning! ;)

    Har funkat alla gånger!

  • Anonym (Mamma)

    Lärde mig nyligen att både kvinnan OCH mannen ska undvika alkohol om man ska försöka bli gravid.

    Ha sex ca var tredje dag räcker.

  • Anonym (Fanny)

    Blev med små förutsättningar ändå gravid med extra folsyra, d vitamin och mindre kaffe :) :)

  • Jag är bara jag
    Anonym (My) skrev 2019-12-05 20:57:14 följande:
    Inget. Jag slutade tänka på att jag ville bli gravid så blev jag det. Stress kan ha en stor inverkan på fertiliteten, det har den alltid haft på mig.
    Ren och skär lögn. Fysisk stress kan påverka ja, men absolut inte vad man tänker! Finns inte en läkare som skulle påstå nåt så absurt.
  • Anonym (My)
    Jag är bara jag skrev 2019-12-05 21:18:38 följande:

    Ren och skär lögn. Fysisk stress kan påverka ja, men absolut inte vad man tänker! Finns inte en läkare som skulle påstå nåt så absurt.


    Psykisk stress kan absolut påverka fertiliteten, men det är väl inte helt vetenskapligt bevisat än, det är därför läkare inte påstår det för de får inte påstå något som inte är hundra procent vetenskapligt bevisat.
Svar på tråden Vad gjorde ni för att maximera chansen att bli gravid?