• Alexiis

    Babypotting

    Hej! Jag har tänkt strax börja med babypotting och undrar om någon som har provat det med sin bebis (min är strax 3 månader) som kan rekommendera vilken potta som är bäst? Just nu lutar jag åt en babybjörn med höga kanter

    Tacksam för svar / Alexandra

  • Svar på tråden Babypotting
  • Nardil

    Jag tycker att det har varit bäst med en smal potta utan höga kanter i början. Det har varit lättare att själv hålla bebisen i rätt position utan något i vägen. En sådan du beskriver har vi börjat använda när barnet är större och kan sitta utan att vi håller i.

  • linnéa001

    I den åldern höll vi dottern över handfatet. När hon kunde sitta köpte vi en väldigt liten potta. Rekommenderar också en speciell resepotta, så praktisk när man ska iväg. Kan tillägga att babypottning är det bästa vi gjort. Bytte inte en bajsblöja efter sex månaders ålder och dottern var blöjfri vid ca ett år och åtta månader. Bra för miljön och plånboken. Lycka till!

  • Alexiis

    Tack för era svar:) jag tänkte också på handfatet men han är så tung redan 7,5 kg så tänker att det kanske är lättare att hålla han över en potta :)

    Och ja utan kanter är kanske modellen då, ska spana vidare och se vad jag hittar :)

    Jag lyckas aldrig se när han kissar men bajsandet brukar jag märka när det precis kommit lite och sen bajsar han mängder på massa tvättlappar som jag byter efter hand (har alltid tagit av blöjan tidigt) så jag tror det blir bättre med pottningen

  • LoveRain

    Har en vit och grön från IKEA. Billig och funkar bra. Började potta vid 3 månader, byter sällan bajsblöja sedan dess.

  • Idakar

    Jag kör babypottning med Babybjörns potta som har rygg och armstöd, den funkar kanon!

Svar på tråden Babypotting