• Anonym (Gp)

    Måste gå ner

    Hej jag måste lägga av med socker små ätande osv som många andra. Jag har kört Modifast förut men det var länge sen. Är de en bra boost att börja med ca tre v? Känner mig lost i diet och träningsvärlden just nu...

  • Svar på tråden Måste gå ner
  • Kjell2

    Kommer du klara det under julhelgen?

    Kan en bättre idé fram till januari vara att minska konsumtionen av sötsaker, godis, läsk, efterrätter mm?

  • Anonym (Gp)
    Kjell2 skrev 2019-12-06 09:48:30 följande:

    Kommer du klara det under julhelgen?

    Kan en bättre idé fram till januari vara att minska konsumtionen av sötsaker, godis, läsk, efterrätter mm?


    Kommer inte Fira jul som alla andra. Har även egentligen inget sug efter något utan jag har bara vant med vid det här sockret cola zero och små ätandet. Måste bli av med vanan! :(
  • Kjell2
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 09:53:31 följande:
    Kommer inte Fira jul som alla andra. Har även egentligen inget sug efter något utan jag har bara vant med vid det här sockret cola zero och små ätandet. Måste bli av med vanan! :(
    Slut köp hem skit, släng det du har hemma
    Försök komma in i en rutin med frukost, lunch, middag och två minder mellanmål, inget mera.
    Försök analyser när  dumäter, är det framför TV, när du är på väg hem från jobb, på jobb när du skippat frukost osv. Gör något åt detta.


  • Rebecca1987

    Jag har samma bekymmer som du men har blivit mycket bättre

    Jag har slutat med läsk, ketchup, sötade flingor och minskat mina portioner. Jag väger maten så jag äter det jag behöver i näring men inte tills jag blir mätt. I början var det jobbigt då kände jag mig hungrig jämt men nu blir det lättare då jag gjort det ett tag. Jag äter mycket kyckling. Till kvällen om jag blir sugen på något så tar jag en smörgås med leverpastej och gurka på. Jag äter inte pizza och liknande utan håller mig till hemma lagad mat där jag kan ha koll på innehållet. Jag rör mig genom promenader, och går i trappor i stället för hissar.

  • Anonym (Gp)
    Kjell2 skrev 2019-12-06 10:09:53 följande:

    Slut köp hem skit, släng det du har hemma

    Försök komma in i en rutin med frukost, lunch, middag och två minder mellanmål, inget mera.

    Försök analyser när  dumäter, är det framför TV, när du är på väg hem från jobb, på jobb när du skippat frukost osv. Gör något åt detta.


    Vårt problem är att min make ÄLSKAR sötsaker. Alltså brutalt.. så det finns alltid :( jag måste bara lära mig stt låta bli som jag gjort förut!!
  • Anonym (Gp)
    Rebecca1987 skrev 2019-12-06 10:31:36 följande:

    Jag har samma bekymmer som du men har blivit mycket bättre

    Jag har slutat med läsk, ketchup, sötade flingor och minskat mina portioner. Jag väger maten så jag äter det jag behöver i näring men inte tills jag blir mätt. I början var det jobbigt då kände jag mig hungrig jämt men nu blir det lättare då jag gjort det ett tag. Jag äter mycket kyckling. Till kvällen om jag blir sugen på något så tar jag en smörgås med leverpastej och gurka på. Jag äter inte pizza och liknande utan håller mig till hemma lagad mat där jag kan ha koll på innehållet. Jag rör mig genom promenader, och går i trappor i stället för hissar.


    Duktigt av dig!!!! Det låter så enkelt men ack så svårt. Men jag måste bara börja! Mitt nya jobb börjar på måndag så jag måste få in rutiner och motion pga ryggen.
  • Anonym (Jag)

    Gör det inte så svårt för dig. Bara dra ner på både portioner och sötsaker och rör på dig mer. För att gå ner i vikt måste du äta mindre än du förbrukar.

    Räkna ut ditt energibehov och sedan börjar du räkna kalorier. Skit i dieter och grejer, men håll dig till mättande mat så som ägg och mycket protein men glöm inte grönsakerna. Lite kolhydrater behövs med men bara mindre än vanligt.

  • Rebecca1987
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 10:55:51 följande:

    Duktigt av dig!!!! Det låter så enkelt men ack så svårt. Men jag måste bara börja! Mitt nya jobb börjar på måndag så jag måste få in rutiner och motion pga ryggen.


    Börja med att ta typ en frukt eller smörgås när du blir sugen på sötsaker. Eller ta ett glas vatten. Jag dricker en halvliter vatten innan varje måltid. Så jag fyller magen med vatten innan.
  • Anonym (Sockerråttan)
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 10:54:51 följande:
    Vårt problem är att min make ÄLSKAR sötsaker. Alltså brutalt.. så det finns alltid :( jag måste bara lära mig stt låta bli som jag gjort förut!!
    Kan han inte stötta dig under en period då och låta bli han också? Min erfarenhet är att det tar ca två veckor att bli av med suget och vanan. För mig är enda sättet att se till att det inte finns hemma. Helst ska jag inte behöva handla själv heller, och om jag måste det så skriver jag en lista och hotar mig själv med hiskeliga straff om jag köper nåt som inte står på listan.
  • Kjell2
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 10:54:51 följande:
    Vårt problem är att min make ÄLSKAR sötsaker. Alltså brutalt.. så det finns alltid :( jag måste bara lära mig stt låta bli som jag gjort förut!!
    Kan ni inte köra det gemensamt?

    Det är jättesvårt att genomföra en förändring utan stöd från partner
  • Anonym (Gp)

    Han bryr sig inte om kost. Han är inte tjock utan normal och verkar aldrig gå upp trots sååå mycket sötsaker. Men iofs är hans jobb mer fysiskt än mitt.. jag måste bara ta tummen ur och bestämma mig. Käns som jag går och väntar på nåt hela tiden!! Blir så sur på mig själv

  • Kjell2
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 11:29:07 följande:

    Han bryr sig inte om kost. Han är inte tjock utan normal och verkar aldrig gå upp trots sååå mycket sötsaker. Men iofs är hans jobb mer fysiskt än mitt.. jag måste bara ta tummen ur och bestämma mig. Käns som jag går och väntar på nåt hela tiden!! Blir så sur på mig själv


    Även om han inte behöver gå ner i vikt mår han nog inte dåligt att hoppa över godis under en period. Tror du han är beredd att göra den uppoffringen för att stötta dig?
  • Anonym (A)
    Kjell2 skrev 2019-12-06 11:35:30 följande:
    Även om han inte behöver gå ner i vikt mår han nog inte dåligt att hoppa över godis under en period. Tror du han är beredd att göra den uppoffringen för att stötta dig?
    Håller med
Svar på tråden Måste gå ner