• Hedblomster

    Vilken utländsk klinik? (era erfarenheter önskas!)

    Hej!


    Skulle vilja ha tips på bra utländska ivf-kliniker. Gärna era personliga erfarenheter och inte "jag har hört.." :) Jag vill att det helst ska finnas möjlighet till äggdonation om det behövs, men det viktigaste för mig är möjlighet till pgs (eller pgt-a som det verkar heta nu). 

    Andra viktiga delar är pris, hur enkelt det är att resa dit, kostnad för resa och boende samt bemötande. Vill gärna kunna föra kontakt via mail också. 

    Jag vet att det är många som pratar om Olga i Ryssland, men vore bra med andra tips också. Gärna närmare Sverige, kanske. 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Svar på tråden Vilken utländsk klinik? (era erfarenheter önskas!)
  • Limarie

    Vi har gjort 2 privata IVF i Sverige utan framgång. Går nu vidare direkt med ÄD i Finland. Valde det då vi hoppas att få det betalt av försäkringskassan. Då måste det vara ett land med öppen donation som Finland.

    Erfarenhet än så länge efter Skypesamtal och praktiska saker runtomkring är inte så super bra ännu. Läkaren var noll intresserad av en, ställde inga personliga frågor och mejl besvaras först efter flera dagar. Dessutom dyrt med 9000Euro per försök för ÄD.

    Finns några här som gjorde bra erfarenheter på Ovumia och några med dåliga.

    Ni har också ett försök via landstinget kvar? Då kan ni använda det sista utomlands för ÄD om ni sedan behöver det.


    Äggdonation 2020 - tidigare: 1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - 0 befruktades
  • Sjuttiosjuan

    Vi har varit hos Olga och är väldigt nöjda. Tar bara drygt 1h att flyga och det är relativt bra priser på flyg dit. Väl i St Petersburg är det väldigt prisvärt både med hotell och mat. Kliniken är jättefin och alla väldigt kunniga. Gick direkt på ÄD och är gravid för andra gången nu, lyckades på första med dottern och på andra försöket med FET. Bra att kunna gå på seminariet de håller här , mycket bra info!

    Vet att många är nöjda med Ava Riga också!

    Lycka till:)

Svar på tråden Vilken utländsk klinik? (era erfarenheter önskas!)