• Anonym (Orolig)

Hem abort - föra upp tabletterna

Ska göra en hemabort. Är det svårt att föra upp tabletterna i slidan. Någon som gjort det och vill berätta... är så orolig för att göra fel, för smärtan etc

• Svar på tråden Hem abort - föra upp tabletterna
  • Anonym (Maria)

Ja usch skräckhistorier har man hört om. Tänk på att ta värktabletter innan du får för ont. Nu vet inte jag om du fått Morfin el liknande tablett. Man kan må rätt illa av om man är känslig för den typen av läkemedel. Det är inte kul.

Men för mig hjälpte Naproxen bra. 2 st 500 mg tabletter. Sedan tog jag Ipren längre fram på dagen.

• Anonym (Orolig)

Aa jag har fått samma. Tog du båda direkt

Jag har redan börjat blöda lite från tabletten jag tog hos barnmorskan. Hade menssmärtor igår kväll och i natt...

Såååå nervös

• Anonym (Orolig)

Nu börjar jag tänka att jag kanske skulle varit på sjukhuset istället men samtidigt vill jag vara hemma... åh denna beslutsångest med allt... förlåt att jag gnäller

• Anonym (Maria)

Ja jag tog bägge. Men det kanske du inte behöver. Började också blöda en hel del av den första tabletten, det är nog ett bra tecken att det redan är igång liksom. Nu behövs sista skjutsen. Usch kommer ihåg hur nervös jag var också, jag gjorde min i somras.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-12-07 07:40:59 följande:

Nu börjar jag tänka att jag kanske skulle varit på sjukhuset istället men samtidigt vill jag vara hemma... åh denna beslutsångest med allt... förlåt att jag gnäller

Du kan ju alltid ringa sjukhus/ambulans om det skulle kännas bli outhärdligt. Du fixar detta. Tummen upp.
  • Anonym (Orolig)

Tusen tack Maria vet inte vad jag skulle gjort utan dig

Har du någon gång ångrat ditt beslu

• Anonym (Orolig)

Maria när började du känna att det kom ut... dvs när började de riktiga sammandragningarna

• Anonym (Maria)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-12-07 07:48:45 följande:

Tusen tack Maria vet inte vad jag skulle gjort utan dig

Har du någon gång ångrat ditt beslu

Nej, jag var väldigt säker. Har absolut inte ångrat mig. Men tänker ändå på graviditeten ibland. Vilken vecka det hade varit nu tex.

Det är väldigt dubbla känslor tycker jag.

Men det är nog naturligt.

Efter ca 1 timme kände jag som en mensvärk. Fast mer avgränsat som kramper. Typ värkar. Fast inte så ont. Men den känslan.

Hur mår du nu?
  • Anonym (Orolig)

Har börjat känna kramper som mensvärk typ

Var ca 40 minuter sedan jag förde upp tabletterna

Tryckte upp dem tills det tog stop dvs hela fingret upp

Ursäkta äckliga detaljer

Hoppas jag gjorde rätt

• Anonym (Orolig)

Hur lång tid tog det innan du var färdig

Svar på tråden Hem abort - föra upp tabletterna