• Krabbapan

    Mår fysiskt illa av banan

    Hej,

    Som den märkliga rubriken antyder så mår jag fysiskt dåligt när jag äter banan. 5-10 minuter efter att jag har ätit en banan så blir jag illamående och Måste anstränga mig för att inte kräkas.

    Jag har aldrig någonsin hört talats om fenomenet eller upplevt något liknande med någon annan föda. Börjar fundera på om det sitter i huvudet eller om min kropp faktiskt inte tål banan.

    Är det någon som har hört talats om något liknande eller själv upplevt det?

    Avslutningsvis kan jag tillägga att jag älskar banan! Vilket gör problemet ännu mer besvärligt.

    Ps! Inlägget är ett öppet mål för bananskämt så jag säger det direkt: Ja, jag tuggar bananen innan jag äter den :p

  • Svar på tråden Mår fysiskt illa av banan
  • Håkan på Öland

    Jag måste ju trots allt fråga eftersom du säger att du blir illamående. Skalen vet jag innehåller RUGGIGT MYCKET besprutningsmedel och andra gifter. Så pass mycket så att det avrådes att lägga skalen på komposten. Det bästa är att lägga skalen i en plastpåse och lägga påsen bland andra miljögifter. Nåja, det blev en lång inledning till min fråga...

    Äter du bananerna MED skal eller skalar du verkligen bananerna?  Gråter

  • Tow2Mater
    Håkan på Öland skrev 2019-12-22 04:38:21 följande:

    Jag måste ju trots allt fråga eftersom du säger att du blir illamående. Skalen vet jag innehåller RUGGIGT MYCKET besprutningsmedel och andra gifter. Så pass mycket så att det avrådes att lägga skalen på komposten. Det bästa är att lägga skalen i en plastpåse och lägga påsen bland andra miljögifter. Nåja, det blev en lång inledning till min fråga...

    Äter du bananerna MED skal eller skalar du verkligen bananerna?  Gråter


    Bra fråga, här på FL kan man inte ta nånting för givet, det finns alla konstigheter ;)
Svar på tråden Mår fysiskt illa av banan