• Stephanie08

    Hur hittade han mitt anonyma instagram-konto?

    Hej, jag behöver hjälp att klura ut en sak.

    Jag deltog nyligen i en kurs med deltagare från hela världen. Efter kursen fick jag en följarförfrågan på instagram från en annan deltagare som inte är från Sverige. Min instagram är rätt anonym så nu behöver jag hjälp med att komma på hur fasen han kunde hitta mig.

    Jag har inte mitt namn någonstans på insta, inte ens bland inställningarna.

    Jag har givetvis stängt konto.

    Jag har inte kopplat mitt nummer till insta.

    Mitt nick består av slumpvis sammansatta bokstäver så det går inte "gissa" sig till via mitt smeknamn eller liknande.

    Man ser knappt att det är jag på bilden.

    Jag har ingen annan kursdeltagare eller kollega på instagram, så han kan inte ha hittat den via gemensamma vänner.

    När vi slutade kursen fick alla en kontaktlista, men på den står min jobbmail med mitt riktiga namn, och det stämmer inte överens med det namn jag har på sociala medier eller i min privata mail.

    Missar jag något? Jag trodde jag höll min insta rätt lowkey, eller är det han som är en duktig snokare?

  • Svar på tråden Hur hittade han mitt anonyma instagram-konto?
  • Jemp

    Fb ger ju vänförslag även utifrån att man är/varit på samma ställen. Vet inte om instagram är liknande?

  • Anonym (Bix)

    Kan han ha frågat någon du känner, om ni har gemensamma bekanta?

    Har du använt instagram när han varit i närheten och att han då råkat se ditt användarnamn?

    Fråga honom hur han hittade dig?

  • Anonym (op)

    Man får förslag baserade på plats, facebook, om du har personens telefonnr i din lur eller har personen som mejlkontakt.

Svar på tråden Hur hittade han mitt anonyma instagram-konto?