• Finlandssvensk

    Pettson firar jul och mamma mu firar jul som tecknad film?

    Hej!

    Är det nån som vet var man kan få tag på? Hittar bara bok och ljudbok. Skulle vara mysigt att titta med sonen på jul då han älskar båda två. Försökt googla men hittar inget vettigt. Förutom svtplay och jag bor inte i Sverige. Kollat biblioteket här också men finns inte där heller...

    Det bästa skulle vara att få det direkt via nätet men att beställa är helt ok det också! :)

  • Svar på tråden Pettson firar jul och mamma mu firar jul som tecknad film?
  • Anonym (M)

    Maxi har DVD filmer med Pettsson och Findus och många andra klassiker.

  • Finlandssvensk
    Anonym (M) skrev 2019-12-08 12:55:06 följande:

    Maxi har DVD filmer med Pettsson och Findus och många andra klassiker.


    Tack för svaret! Menar du ica maxi? Jag bor ju som sagt inte i Sverige tyvärr...
  • Anonym (M)
    Finlandssvensk skrev 2019-12-08 13:18:57 följande:

    Tack för svaret! Menar du ica maxi? Jag bor ju som sagt inte i Sverige tyvärr...


    Ja precis. Utomlands kan det nog vara svårt att få tag på svenska filmer.
  • flygrl
    Finlandssvensk skrev 2019-12-08 12:53:40 följande:

    Hej!

    Är det nån som vet var man kan få tag på? Hittar bara bok och ljudbok. Skulle vara mysigt att titta med sonen på jul då han älskar båda två. Försökt googla men hittar inget vettigt. Förutom svtplay och jag bor inte i Sverige. Kollat biblioteket här också men finns inte där heller...

    Det bästa skulle vara att få det direkt via nätet men att beställa är helt ok det också! :)


    Funkar det inte att kolla på SVT Play då? Med VPN som tex. F-secure Freedome kan du enkelt kringgå eventuell spärr att enbart se programmet i Sverige.
  • Anonym (AK)

    Kan cdon, ginza eller liknande säljsidor ha filmerna?

  • Finlandssvensk
    Anonym (M) skrev 2019-12-08 13:19:47 följande:

    Ja precis. Utomlands kan det nog vara svårt att få tag på svenska filmer.


    Jag tänkte om det gick att ladda ner nånstans alternativt beställa dvd nånstans ifrån...
  • Finlandssvensk
    Pascal skrev 2019-12-08 13:21:45 följande:

    Iaf Pettssons jul finns på youtube. Mamma Mu vet jag inte tyvärr.


    Som film? Jag hittade bara ljudbok!
  • Finlandssvensk
    flygrl skrev 2019-12-08 13:25:11 följande:

    Funkar det inte att kolla på SVT Play då? Med VPN som tex. F-secure Freedome kan du enkelt kringgå eventuell spärr att enbart se programmet i Sverige.


    Jag är totalt oteknisk, det är bara det!
  • Finlandssvensk
    flygrl skrev 2019-12-08 13:25:11 följande:

    Funkar det inte att kolla på SVT Play då? Med VPN som tex. F-secure Freedome kan du enkelt kringgå eventuell spärr att enbart se programmet i Sverige.


    Jag är totalt oteknisk, det är bara det!
  • Finlandssvensk
    Anonym (AK) skrev 2019-12-08 13:51:30 följande:

    Kan cdon, ginza eller liknande säljsidor ha filmerna?


    Tack för tipset! Det tänkte jag inte ens på!
  • Anonym (M)
    Pascal skrev 2019-12-08 13:21:45 följande:

    Iaf Pettssons jul finns på youtube. Mamma Mu vet jag inte tyvärr.


    Jag är av den åsikten att jag tycker att alla barn förtjänar en skärmfri barndom (mobilskärmar)

    Så jag skulle bara rekommendera barn att se på TV faktiskt, och nej, mobilskärmar och TV-skärmar är inte samma sak men det är ett annat ämne så att diskutera det blir OT.
  • Pascal
    Anonym (M) skrev 2019-12-08 15:24:41 följande:

    Jag är av den åsikten att jag tycker att alla barn förtjänar en skärmfri barndom (mobilskärmar)

    Så jag skulle bara rekommendera barn att se på TV faktiskt, och nej, mobilskärmar och TV-skärmar är inte samma sak men det är ett annat ämne så att diskutera det blir OT.


    Hört talas om chromecast? ;)
  • flygrl
    Finlandssvensk skrev 2019-12-08 15:18:56 följande:

    Jag är totalt oteknisk, det är bara det!


    Ok, då blir det svårare. Men det är faktiskt inte så avancerat, bara ladda ner tex. F-secure Freedome från App Store eller Google Play och sen är det bara några få steg där jag tror man får exakta instruktioner vid installationen. Freedome kostar dock per månad men det är ingen bindningstid så bara säga upp när man inte behöver det mer och dessutom kanske du kan ha glädje av det om du vill se mer på SVT Play eller andra svenska/utländska streamingtjänster.
    Finlandssvensk skrev 2019-12-08 15:18:01 följande:

    Som film? Jag hittade bara ljudbok!


    Jag hittade tex. Pettson & Findus julkalender samtliga 24 avsnitt på Youtube



    Finns hur mycket som helst med dom på Youtube och absolut inte bara ljudböcker. Samma för Mamma Mu.
  • flygrl
    Anonym (M) skrev 2019-12-08 15:24:41 följande:

    Jag är av den åsikten att jag tycker att alla barn förtjänar en skärmfri barndom (mobilskärmar)

    Så jag skulle bara rekommendera barn att se på TV faktiskt, och nej, mobilskärmar och TV-skärmar är inte samma sak men det är ett annat ämne så att diskutera det blir OT.


    Jag förstår din poäng och det ligger absolut nåt i det.
    Pascal skrev 2019-12-08 15:40:51 följande:

    Hört talas om chromecast? ;)


    ...eller Apple TV.

    @Anonym (M): Med nån av dom lösningarna kan du enkelt se Youtube eller annat webbinnehåll på din gamla hederliga ång-TV.
Svar på tråden Pettson firar jul och mamma mu firar jul som tecknad film?