• mamma 86

Tips på julklapp till 11-12 åring?

Behöver tips på julklapp till en 11-12 årig tjej. Hon kommer få kläder, pengar, en bok och ett par brädspel. Skulle vilja ge henne nått mer men vet inte vad. Hon älskar och ha typ som hemmaspa men hon har redan en del krämer och badkulor. Jag skulle gärna vilja ge henne nått som hon kan vara kreativ med som inte innefattar mobilen :) alla tips är välkomna men gärna inte presentkort och dylikt.

• Svar på tråden Tips på julklapp till 11-12 åring?
  • Anonym (Hanna)

Min 13-åring kommer att få en väckarklocka, en tidningsprenumeration, ett litet "kit" med ansiktsmasker och skönhetsprylar, ett par hörlurar och presentkort på HM och Gina Tricot (favoritaffärerna).
    Pyssel går i perioder men nu har vi i och för sig haft en höst då vi behövt sitta i lugn och ro och prata och då har vi byggt pussel. Jättemysigt faktiskt. Vill man prata kan man göra det eller så lyssnar man på ljudbok/podd samtidigt.

• Eureka

Fyll i bok för rebelltjejer! Finns på adlibris :)

? Författarna till "Godnattsagor för rebelltjejer" har nu skapat en fyll-i-bok som sporrar tjejer i alla åldrar att nå sin fulla potential. Det är en bok med attityd ? både tuff och uppmuntrande. Författarna vill sprida självkänsla och mod och uppmanar sina läsare: bli vad du vill, gilla din kropp, protestera mot orättvisor, börja drömma om fantastiska äventyr och ge dig inte när någon försöker stoppa dig.

Denna inspirerande fyll-i-bok innehåller över hundra kreativa uppslag som bara väntar på att slutföras. Boken är ett kraftfullt och roligt verktyg för att förändra flickors förhållningssätt ? till sig själva och till omvärlden. Allt går att förändra!?

• Rebecca1987

Min dotter är i samma ålder. Hon har önskat sig pyssel som man kan göra egna sudd och gipsfigurer. Kan kanske vara något

• Disa35
    mamma 86 skrev 2019-12-10 08:16:59 följande:

Behöver tips på julklapp till en 11-12 årig tjej. Hon kommer få kläder, pengar, en bok och ett par brädspel. Skulle vilja ge henne nått mer men vet inte vad. Hon älskar och ha typ som hemmaspa men hon har redan en del krämer och badkulor. Jag skulle gärna vilja ge henne nått som hon kan vara kreativ med som inte innefattar mobilen :) alla tips är välkomna men gärna inte presentkort och dylikt.

3D-pussel? Extra utmaning Glad
  • Alexi

Min elvaåring får en högtalare, en locktång, lite kläder, böcker.

• Anonym (Hedvig)

Jag skulle plocka ihop ett typ "bullet-journal kit"; en fin anteckningsbok av lite bättre kvalitet, lite roliga pennor i olika färger (ex blyerts, touch, glitter och gel),överstrykningspennor, roliga notisar och lite olika roliga klistermärken.

Hon kan skriva dagbok, roliga historier, sina drömmar, berättelser, låttexter etc.
    Gå in Panduro och botanisera bara om du har butiken i närheten. Bokhandlare har också pennor och fina anteckningsböcker.

Här ser du vad som ingår i en sådant kit, men om du plockar ihop själv så väljer du också prisnivån helt själv. Viktigt bara är att anteckningsboken skall vara lite "bättre" och helst med hårt bokomslag.

panduro.com/sv-se/produkter/papper-stamplar/kontormaterialer/anteckningsblock/dotted-journal-starter-kit-20-365007

Svar på tråden Tips på julklapp till 11-12 åring?