Dålig på att föda barn
Vill bara börja med att säga att jag tycker det är otroligt tråkigt med de förminskande kommentarer du fått. Och hoppas att du inte tar allt för illa vid dig av dessa.
Att bli klippt är ingen "liten" grej för alla. Nu vet jag ju inte om de lade bedövning på dig... Men oavsett. Om du jämför med andra muskler i kroppen. Om någon hade klippt lite i din biceps med eller utan bedövning så hade det antagligen inte sett som en liten skitsak.
Du gjorde inget fel under din förlossning! Det som är fel är att du behöver känna som du gör. Troligtvis pga för dålig info efteråt.
Mår du bra i övrigt fysiskt i underlivet? Man kan absolut få MYCKET problem pga klipp. Om detta är fallet för dig, acceptera inte bara läget utan se till att få hjälp.
Jag vill tipsa dig om gupperna "förlossningsskadad- du är inte ensam" och "traumatisk förlossning-stödgrupp" på facebook. För DIG var kanske din förlossning traumatiserande. Det var min för mig då den gick så snabbt och jag var totalt borta pga smärta. Men många skulle nog bara skratta åt att jag mår dåligt över den förlossningen.
Ett klipp är i allra högsta grad en förlossningsskada. I ovan nämd facebookgrupp finns mycjet att läsa och garanterat bra stöd att få till skillnad från här på familjeliv.