• Anonym (4)
    Wed 11 Dec 2019 15:47
    602 visningar
    19 svar
    19
    602

    Hjälp, sorgen knäcker mig!

    Beklagar verkligen! Jag har haft 4 missfall med 6 barn så jag vet hur det känns. En gång blödde jag 4,5 vecka och sista gången efter m.f v.14 7 veckor! Då fick jag medicin till slut för att sluta blöda. Ge det lite tid- både för kropp och själ. Sörj, var arg ( det får man vara!), fräs ifrån om bekanta säger olämpliga saker, ta hand om dig, prata ut. Som parentes kan jag upplysa om att jag var aldrig lycklig som gravid. Den ständiga oron för missfall fanns till v.22, sen att det skulle födas för tidigt eller rent av dö. Ovanpå det mådde jag uselt. Så försök att inte vara arg på andra gravida! Du vet aldrig bakgrunden. Undvik dom ett tag om det känns för jobbigt just nu. Ta sen nya tag när kropp och själ hunnit ifatt. De flesta får barn till slut och ännu fler av de som kunnat bli gravida. {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (4)
    Wed 11 Dec 2019 20:20
    #14
    Anonym (förkrossad) skrev 2019-12-11 20:13:58 följande:
    Känns hemskt att vara avundsjuk på andra gravida/nyfölösta, men då många bekanta blivit gravida av "misstag" känner jag ännu mer frustration... vi har kämpat under flera månader och visst blir vi gravida, men att det inte vill stanna kvar gör otroligt ont :(
    Vi är visserligen "bara" 28 och 30 år, men pgr min diabetes har jag lite mer begränsad tid att bli gravid än en frisk kvinna. Har på senaste börjat tänka varför mannen vill stanna kvar med mig också... att han förtjänar någon som är fri från diaberes och kan bära ett barn fullt ut...
    vet det låter sjukt, men jag bara tänker så, tyvärr :/

    angående blödningarna så är jag så himla less... vi kan ju inte försöka på nytt så länge jag blöder och det är en stor sorg i sig också för mig känner jag.

    känner mig så jävla negativ, usch
    Det tog drygt 10 år för oss att få barn. Lite perspektiv.
Svar på tråden Hjälp, sorgen knäcker mig!